رئیس قبلی سازمان سیا امریکا محکوم به مجازات میگردید

© AFP 2023 / Frederic J. BROWNمدیر سابق سیا
مدیر سابق سیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محکمه آمریکا امشب حکم مجازات جنرال دیوید پترائوس، رئیس قبلی سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) را به اتهام واگذاری اطلاعات سری به معشوقه قبلی اش صادر می کند

پترائوس در سال 2012 به دنبال آگاهی سازمان "اف بی آی" از روابط جنسی وی با پولا برادول، خبرنگار روزنامه"نیویورک تایمز" از مقام اش کناره گیری کرد. اتهام واگذاری اسناد مربوط به عملیات آمریکا در افغانستان به برادول، نویسنده زندگینامه پتریوس، در جنوری سال 2015 به وی تفهیم شد. گفته می شود اسناد افشا شده حاوی اسامی عوامل مخفی، استراتژی عملیات جنگی آمریکا و توضیحات درباره بحث های پتریوس با بارک اوباما رئیس جمهور آمریکا بوده است.

به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، جنرال پترائوس در ماه مارچ طی تحقیقات مستنطقین اعتراف کرد که رفتارش با اسناد محرم درست نبوده است. هرچند سازش با مستنطقین فقط یک سال حبس را برای متهم در نظر می گیرد، تسلرنوالی خواستار دو سال حبس تعلیقی و پرداخت 40 هزار دالر جریمه برای پترائوس گردیده است.

جنرال پترائوس 35 سال سابقه خدمت در اردوی آمریکا دارد و از جمله قوماندان نیروهای متحده ناتو و آمریکا در افغانستان و عراق را بر عهده داشته است. وی در سال های 2011 و 2012 رئیس سازمان سیا بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала