داعش مسوولیت انفجار در سفارت اسپانیه در طرابلس را بر دوش گرفت

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر لیبیا
لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انفجار در جوار سفارت اسپانیه در طرابلس

مسوولیت انفجار در نزدیک سفارت اسپانیه در طرابلس پایتخت لیبیا را افراد مسلح گروه افراطی «دولت اسلامی» (داعش) بر دوش گرفته است. در این باره اژانس فرانس پرس به نقل از اعلامیه خبر داده که اسلامگرایان در شبکه های اجتماعی منتشر ساخته اند.

طوریکه قبلاً خبر داده شده بود، شام روز دوشنبه در نزدیک سفارت اسپانیه در طرابلس انفجار رخ داد.

به گفته یک منبع در ارگان های امنیتی، در نتیجه انفجار به هیچکس اسیب نه رسیده است.

نماینده مقامات محلی در مصاحبه با اژانس اعلام داشت: افراد مسلح داعش اله انفجاری را در پهلوی دیوار سفارت اسپانیه در طرابلس پنهان نموده بودند که در نتیجه انفجار عمارت سفارت و چند عمارت همجوار صدمه دیدند.

گروه «دولت اسلامی» که بخش عظیمی از قلمرو عراق و سوریه را تسخیر کرده است، یکی از بزرگترین معضلات جهان در سال ۲۰۱۴ بوده و است. بر اساس گزارش اداره اطلاعات مرکزی ایالات متحده "سیا" تعداد نظامیان این گروه شورشی را ۳۰ هزار نفر اعلام نموده. هنوز جبهه ی واحدی برای مبارزه با داعش تشکیل نشده است ولی از مخالفان و مبارزان آن می توان به ارتش ملی کشورهای سوریه و عراق، نیروهای ارتش بین المللی به سرکردگی آمریکا(فقط حملات هوایی) و همچنین کوردان سوریه و عراق اشاره نمود. در چارچوب این حملات و درگیری های نظامی، چندین هزار شهروند بی گناه جان خود را ازدست داده ، صدها هزار نفر پناهنده شده و چندین هزارنفر در اسارت نیروهای داعش قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала