آمریکایی ها در انتظار تغییرات هستند

© REUTERS / Brendan McDermidهیلاری کلینتن
هیلاری کلینتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردم امریکا تغییرات را میخواهند و هیلاری کلینتن آماده کمک در این عرصه هست.

وزیر امور خارجه قبلی و اسبق اولین خانم امریکای که در مبارزات انتخاباتی مقام ریاست جمهوری آمریکا شرکت نموده بود,حالا حاضر است باردوم تلاش برای کسب مقام ریاست جمهوری آمریکا ورزد. تحلیل گران معتقدند که ممکن است این بار تلاش او با موفقیت همراه باشد. در عین حال اگر به آرزوی محبوب هیلاری عملی نشود ، جایزه ی تسلی بخشی در انتظارش خواهد بود و این رکاردهای تاریخی است. ممکن است کمپین قبل از انتخاباتی کلینتن گرانترین کمپین در تاریخ باشد که 2.5 میلیارد دالر هزینه دارد. اوباما که اولین رئیس جمهور سیاه چهره ی آمریکا است ، از نامزدی هیلاری حمایت کرد، شاید برای آنکه او اولین رئیس جمهور زن کشور شود. و روند نوآوری را ادامه می دهد.

مشکلات قبلی و بزرگ باقی می مانند. کارشناسان شک و تردید دارند که هیلاری کلینتن از عهده ی آنها برآید. تحلیل گران آمریکایی توجه ی ویژه ای به سیاست خارجی دارند که هیلاری به عنوان وزیر امور خارجه ی سابق داشت. او تجربه دارد و خود را در این عرصه خوب نشان داده است. اما تنها یک صحنه در خاطره ها باقی ماند وقتی که در دیدار با وزیر امور خارجه ی روسیه سرگی لاوروف هیلاری به جای دکمه ی " انتقال بار " در ارتباط روسیه و آمریکا بر روی " اضافه بار" فشارداد. به نظر می رسید که مترجمین وزرات امور خارجه یک بار دیگر اشتباه کردند. و این بار با ترجمه. اما زمان نشان داد که این اشتباه بسیار نمادین بوده است.

هیلاری چه شانس هایی برای پیروزی دارد؟ در عقب او جمهوری خواهان ایستاده اند که بدون جنگ سومین دوره ریاست جمهوری را به دموکرات ها نخواهند داد. آمریکا مشکلات درونی بسیاری دارد و این مشکلات بیرون مرزها هم کم نیستند. در کنار قرض های دولتی ، اصلاحات شکست خورده ی حفظ الصحه، افزایش مهاجرت ها و غیره ، مشکلات شرق میانه و تهدیدات جهانی نیز به رئیس جمهور آینده آمریکا می رسد. در نهایت رژیم کیف را نمی توان بدون حمایت خردمندانه تنها گذاشت. هیلاری کلینتن در صورت پیروزی روزهای سختی را درپیشرو خواهد داشت برای آنکه او جوان هم نیست و 67 سال سن دارد. اما برای چیزهایی می شود مبارزه کرد: اولین زن رئیس جمهور آمریکا شدن ، تنها زن اولی که موفق شد با همسرش در دستاوردهای سیاسی و محبوبیت برابری کند و گرانترین کمپین پیش از انتخاباتی را داشته باشد. اما فعلا این ها فقط حرف اند ، در عمل هیلاری کلینتن به ایالت آیووا می رود جایی که کمپین انتخاباتی اش کار خود را آغاز خواهد کرد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала