آیا امریکا در رسم و گذشت روز پیروزی روسیه شرکت می ورزد ؟

© AFP 2023 / Saul LoebОфициальный представитель госдепартамента США Мари Харф
Официальный представитель госдепартамента США Мари Харф - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبری امریکا حتماً در مراسم هفتاد سالگی پیروزی در جنگ جهانی دوم که روز نهم ماه می در مسکو برگزار می شود، شرکت می نماید.

ماری هارف،  سرپرست رئیس دفتر وطبوعاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده در این مورد اطمینان کامل داد. حالا او به جای جین پساکی افسانه ی کار میکند, که ارتقاء نموده و فعلاً درکاخ سفید ایفا وظیفه می نماید. ضمنا ماری هارف گفت که تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده است. اما حتما کسی به نمایندگی ازایالات متحده امریکا به مسکو می رود ، این کارمند بار دیگر ضد و نقیض با سیاست خارجی امریکا ابراز نظر نموده است که گویندگی از آینده درخشان او در وزارت امور خارجه خواهد کرد. هارف درس های خوبی را از همکار قبلی اش استماع نموده است، هیچ شکی نیست که کرسی و مقام کاری او تضمین شده است.

خبرنگاران روسی تصمیم گرفتند که این موضوع را کمی روشن کنند. آنها برای پنتاگون و قوماندانی اروپایی نیروهای مسلح آمریکا این سوال را مطرح کردند که آیا آمریکا قصد دارد بخشی از نیروهای نظامی خود را برای شرکت در رسم و گذشت پیروزی در مسکو بفرستد. یا قوماندانی نظامی برای حضور در مراسم رسمی می آیند؟ در هر دو صورت کارمندان از پاسخ طفره رفته و خاطر نشان کردند که فعلا هیچ نظری وجود ندارد, که به نوبه خود گواه نفوذ بیش از حد پساکی فراتر از یک فرد در وزارت امور خارجه ی آمریکا است.

ضمنا اگر در واشنگتن سعی می کنند مسئله ی شرکت و یا عدم شرکت مقامات رسمی و نظامیان آمریکایی را در مراسم روز پیروزی در مسکو مخفی نمایند ، دیپلمات های آمریکایی در خارج از سرحدات کشور همانند سابق رفتارهایی احمقانه و ناشیانه ای دارند. چندی پیش شاپیرو، سفیر آمریکا در چک بیان داشت که حضور رئیس جمهور چک در مراسم تجلیل از روز پیروزی در جنک دوم جهانی در مسکو منجر به بی اعتباری موضع غرب در مسئله ی حل و فصل بحران اوکراین خواهد شد. ضمنا عکس العمل ریاست جمهوری در ارتباط این صحبت ها بسیار سریع  و تند بود. میلوش زیمان نشان داد که در اروپا هنوز سیاست مداران مستقل و پیش از همه بدون وابستگی به آمریکا وجود دارند. مسئله ای که امیدوارکننده است. در عین حال مهره های کلیدی سیاسی اروپایی از سفر به مسکو در تاریخ نه می پیشاپیش بنا بر دلایل و بهانه های مختلف امتناع ورزیده اند.

به هر حال خواسته یا ناخواسته، ماری هارف جذاب اما نه خیلی شایسته در مقام ریاست دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه امریکا یک بار دیگر زندگی کردن را به اروپا یاد میدهد. صحت سیاسی واقعی و دیپلماسی استادانه را به اروپا می آموزد. این فورمول چه بدی دارد: " حتما می آیم, اما تصمیم نهایی گرفته نشده است."؟

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала