امریکا به مداخله ایران در حوادث یمن اجازه نخواهد داد

© REUTERS / Michael Dalderجان کری
جان کری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا رویارویی با ایران را نمی خواهد

امریکا رویارویی با ایران را نمی خواهد، اما به مداخله ان در حوادث یمن اجازه نخواهد داد. در این باره جان کری وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با تلویزیون PBC، ضمن پاسخ به سوال راجع به حمایت جمهوری اسلامی ایران از شورشیان شیعه حوثی در یمن اعلام داشته است.

دیپلومات ایرانی اعلام داشت: " ما، واضحاً، جهت رویارویی تلاش نمی ورزیم، ولی ما از حمایت دوستان و متحدین خود امتناع نمی ورزیم و به انهایی کمک خواهیم کرد، کسی که با تهدید در نتیجه فعالیت های ممکن از جانب ایران مواجه گردد".

کری خاطرنشان ساخت ، " ایران باید بداند که ایالات متحده امریکا بی تفاوت به ان گاه نخواهند کرد که چگونه اوضاع در منطقه بی ثبات میگردد و چه کسی مخفیانه فعالیت های جنگی را، در حال که در جهت دیگر سرحدات بین المللی قرار دارد، رهبری میکند. او اطمینان داد که رئیس جمهور بارک اوباما اماده است نسبت به مناسبات با ایران به ارتباط حوادث در یمن، با وجود حمایت ادامه مذاکرات در باره پروگرام اتمی ایران، برخورد جدی نماید.

وزیر خارجه اعلام داشت: " ما به دوستان و متحدین خود تفهیم نمودیم که ما میتوانیم همزمان دو چیز را انجام دهیم"، و تائید کرد که امریکا بازهم از عملیات جنگی علیه شورشیان در یمن که از طرف گروپ کشورهای عربی تحت رهبری عربستان سعودی اغاز شده، حمایت خواهیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала