واکنش مسکو به سخنان یک مقام اوکراین درباره ای کریمه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان یک مقام اوکراین درباره ای کریمه گفت: این باید از سوی حقوقدانان، تاریخ دانان و روانپزشکان بررسی شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: سخنان میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی مبنی بر اینکه نباید زندگی مسالمت آمیزی در کریمه وجود داشته باشد، گفت: این باید از سوی حقوقدانان، تاریخ دانان و روانپزشکان بررسی شود.
زاخارووا گفت: "این بیانیه که پودولیاک ایراد کرد، اکنون باید از سوی حقوقدانان و تاریخ دادنان و همچنین روانپزشکان مورد مطالعه قرار گیرد". او تاکید کرد، که این مطالعه کمک خواهد کرد درک شود چگونه یک فرد می تواندتا این حد فرو افتد و چنین کلماتی را به زبان آورد.
زاخارووا: هر اوکراینی می‌داند که زلنسکی درباره تلفات ارتش اوکراین دروغ می‌گوید
وی افزود، که رژیم کی یف و دولت زلنسکی از ساکنان سواستوپل و دونباس متنفرند. به گفته این دیپلمات، این یک نفرت عمیق است که "اگر به صورت تخصصی با آن برخورد نشود" هرگز از بین نخواهد رفت.
زاخارووا خاطرنشان کرد: "این پاسخی برای این است که وقتی ما درباره ای نازی زدایی صحبت می کنیم، منظورمان چیست".
پیش از این، پودولیاک، پس از یورش تروریستی نیروهای مسلح اوکراین به شهر سواستوپل گفته بود، که نباید "ساحل ها، مناطق گردشگری و دیگر نشانه‌های ساختگی زندگی صلح‌آمیز" در کریمه وجود داشته باشد. به گفته وی، کریمه یک اردوگاه و انبار نظامی بزرگ با صدها هدف مستقیم نظامی است.
یادآوری می کنیم، که موشکی تروریستی عمدی به شهر سواستوپل در 23 جون در ساعت 12:15 به وقت مسکو از سوی پنج موشک عملیاتی-تاکتیکی اتکمز امریکایی مجهز به کلاهک خوشه ای انجام شد. پدافند هوایی روسیه در وقت پس زدن یورش موشکی چهار موشک را رهگیری کرد. انفجار کلاهک وتکه تکه شدن پنجمین موشک امریکایی در هوا منجر به تلفات زیادی در بین غیرنظامیان در سواستوپل شد. بر اساس آخرین آمار، 153 نفر زخمی و با شدت های مختلف زخمی شده اند که 79 نفر از آنها دردرمانگاه ها بستری شده اند که در این میان 27 کودک هستند. چهار نفر جان باختند، که دو نفر از آنها کودک بودند. دوشنبه 24 جون در سواستوپل و جمهوری کریمه روز عزای عمومی اعلام شده است.
بحث و گفتگو