دیوید کامرون: لندن از پاریس می‌خواهد از تشدید تنش در اوکراین خودداری کند

وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: لندن به طور خصوصی در تلاش است تا ضرورت جلوگیری از تشدید درگیری در اوکراین در بحبوحه گفته های مقام های فرانسه درباره ای فرستادن احتمالی نیرو را به پاریس یادآوری کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: "من از این که فرانسوی‌ها دیدگاه خود را تغییر داده‌اند بسیار استقبال می‌کنم، اما مطمئن نیستم که این رویکرد درستی باشد. فکر می‌کنم مشکل این است که اگر نیروهای خارجی وارد اوکراین شوند، به یک هدف برای پوتین (رئیس جمهور روسیه) تبدیل می‌شوند. و آن موقع این پرسش پیش می‌آید، در صورتی که هدف قرار گیرند چکار باید کرد؟".
سخنگوی پوتین سخنان ماکرون را تحریک آمیز خواهد
وزیر خارجه بریتانیا افزود: مطمئن نیست که پاریس بتواند تصمیم مناسبی را اتخاذ کند.
کامرون تصریح کرد: "اما ما قرار نیست با آنها درباره ای آن بحث و جدل کنیم. ما نمی خواهیم با آنها بحث کنیم. تنها سعی می کنیم به طور خصوصی به آنها بگوییم: بیایید به این فکر کنیم که چه کاری می توانیم انجام دهیم که هم در واقع به اوکراین کمک کند، از طرفی هم منجر به تشدید تنش نشود".
یادآوری می کنیم، که پیشتر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفته بود، که در صورت گذشتن روسیه از خطوط دفاعی اوکراین و همچنین دریافت درخواست کی یف، امکان فرستادن نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌داند. به گفته وی، "بسیاری از کشورها" با رویکرد فرانسه درباره ای فرستادن احتمالی نیرو موافقت کردند.
بحث و گفتگو