ترس بایدن از پیامدهای تحریم ها در برابر روسیه

رئیس جمهور امریکا از افزایش قیمت نفت پیش از انتخابات به دلیل تحریم ها در برابر روسیه می ترسد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال می نویسد، که دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نگران است که تحریم های نفتی در برابر روسیه، ایران و ونزوئلا منجر به افزایش قیمت نفت شود.
این روزنامه به نقل از منابع می نویسد، که دولت بایدن در آستانه انتخابات ماه نومبر، خواهان نگهداشتن ثبات قیمت گاز و تشویق عرضه نفت به بازارهای جهانی است، اما در کنار این موضوع، نخستینگی دیگر این کشور همچنان مقدمه اقدامات سختگیرانه در برابر روسیه، ایران و ونزوئلا است.
ترامپ: روسیه، چین و کوریای شمالی به خاطر بایدن به امریکا می خندند
در این پیام آمده است: "این سیاست منجر به تحریم‌های نرم‌تر از حد انتظار برای تولیدکنندگان بزرگ نفت شده است".
یک مقام ارشد دولت ایالات متحده به روزنامه گفت، که رئیس جمهور می خواهد هر کاری که ممکن است انجام دهد تا از پایین ترین قیمت پمپ برای مصرف کنندگان امریکایی اطمینان حاصل کند زیرا این امر بر زندگی روزمره خانواده ها تأثیر می گذارد.
جان اسمیت، رئیس پیشین دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امریکا گفت، که ایالات متحده و متحدانش تحریم ها را "بسیار بسیار با احتیاط اعمال می کنند تا بیش از حد در آن اعمال نشوند و به عملکرد اقتصادهای غربی آسیب نرسانند".
ایگور سچین، رئیس روسنفت، پیشتر گفته بود، که ایالات متحده برای کنترل بازار جهانی انرژی از تحریم ها و دیگر ابزارهای موجود استفاده می کند.
به گفته وی، تحریم های غیرقانونی امریکا از سال 2016 در برابر ونزوئلا، ایران و روسیه در مجموع بر حدود 18 میلیون بشکه نفت در روز تأثیر گذاشته و به امریکا کمک کرده تا سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: "در نتیجه این سیاست، منابع انرژی به صادرات پیشرو ایالات متحده تبدیل شده است".
یادآوری می کنیم، که فدراسیون روسیه همچنین بارها اعلام کرده است، که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد، که غرب شجاعت پذیرش شکست تحریم ها در برابر فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بارها نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه مطرح شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
بحث و گفتگو