ایالات متحده آماده گفتگو در مورد خطرات هستوی با فدراسیون روسیه شده است

کاخ سفید: ایالات متحده آماده گفتگو با فدراسیون روسیه در مورد خطرات هستوی بدون اشاره به اوکراین است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت ملی امریکا (NSC) در بحبوحه اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره احتمال ایجاد تغییرات در برنامه هسته ای این کشور گفت: واشنگتن آماده گفتگو با روسیه در مورد خطرات هسته ای و کنترل تسلیحات بدون اشاره به درگیری اوکراین است.
سخنگویNSS به آژانس گفت: "ما برای گفتگو با روسیه در مورد خطرات هسته‌ای و کنترل تسلیحات باز هستیم".
وی همچنین افزود که کاخ سفید هرگز این گفتگوها را با درگیری در اوکراین مرتبط نکرد.
امریکا از ناتو خواست تا برای "جنگ طولانی" با روسیه آماده شود
به گفته نماینده شورای امنیت ملی، ایالات متحده همچنین آماده است با فدراسیون روسیه نه تنها در مورد خطرات هسته ای، بلکه در مورد قالب توافق که جانشین معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک روسیه-امریکایی (استارت) شود، گفتگو کند. بارها آمادگی خود را به روسیه اعلام کرد.
در همان زمان، همانطور که در کاخ سفید اشاره شد، پیشنهادات واشنگتن به دلیل ادامه حمایت اوکراین از سوی ایالات متحده رد شد.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که روسیه ممکن است تغییراتی را در دکترین هستوی خود در میان بحث‌ها درباره احتمال کاهش آستانه استفاده از تسلیحات هستوی ایجاد کند. به گفته وی، دستگاه های هستوی انفجاری فوق العاده کم قدرت در حال توسعه است و در محافل کارشناسی در غرب ایده هایی وجود دارد که می توان از چنین تسلیحات استفاده کرد و هیچ چیز وحشتناکی در آن وجود ندارد.
در ماه جون، دستیار ویژه رئیس جمهور امریکا، مدیر ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور منع اشاعه، پرانای وادی گفت که ایالات متحده از پاسخ روسیه به پیشنهاد نشستی برای بحث در مورد استارت جدید خوشحال خواهد شد.
روسیه: امریکا باید بداند که چین زبان تهدید و باج خواهی را نمی پذیرد
در 21 فبروری 2023، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیامی به مجمع فدرال فدراسیون روسیه، با تاکید بر اینکه این کشور از این معاهده خارج نمی شود، اعلام کرد که روسیه مشارکت در معاهده استارت روسیه و امریکا را تعلیق می کند. وی خاطرنشان کرد: قبل از بازگشت به بحث، باید درک کرد که کشورهایی مانند فرانسه و بریتانیا چه ادعایی دارند و چگونه می توان زرادخانه استراتژیک آنها را در نظر گرفت، یعنی تمام پتانسیل حمله ناتو. یادداشت رسمی در مورد تعلیق مشارکت روسیه در معاهده در 28 فبروری به طرف امریکایی ارسال شد.
بحث و گفتگو