ترس اتحادیه اروپا از بی نظمی کمک ها به اوکراین به خاطر آشفتگی فرانسه

کشورهای اتحادیه اروپا می ترسند، که آشفتگی فرانسه در کمک به اوکراین اختلال ایجاد کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ به نقل از منابع گزارش می دهد، که شماری از کشورهای اتحادیه اروپا نگران هستند، که آشفتگی سیاسی در فرانسه در بحبوحه تصمیم امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی، مانع از توسعه طرح هایی مانند هزینه های مشترک دفاعی اروپا و کمک به اوکراین شود.
پیش از این گزارش شده بود، که از نتایج یک نظرسنجی از سوی موسسه افکار عمومی فرانسه (Ifop) چنین بر می آید، که بیش از یک سوم ساکنان فرانسه (35٪) آماده رای دادن در انتخابات آینده برای حزب راستگرای ملی (RN) که در مجلس سفلی پارلمان از سوی مارین لوپن نمایندگی می شود، هستند، در حالی که از ائتلاف ریاست جمهوری تنها 19 درصد پشتیبانی می کند.
وزارت خارجه روسیه به فرانسه: در صورت فرستادن نیرو به اوکراین واکنش جدی نشان خواهیم داد
در این گزارش آمده است: "بحران سیاسی در فرانسه باعث نگرانی در برخی از پایتخت‌های اتحادیه اروپا شده است، زیرا ممکن است طرح‌هایی مانند هزینه‌های نظامی مشترک و تلاش‌های جدید برای پشتیبانی از اوکراین محقق نشده باقی بماند".
همانطور که اشاره شد، انتخابات زودهنگام پارلمانی می تواند نقش ماکرون به عنوان یکی از پشتیبانان اصلی کیف، از آن میان برنامه او برای فرستادن آموزگاران به اوکراین را تضعیف کند.
به گفته این آژانس، کسب اکثریت برای حزب لوپن یک "مشکل اساسی" برای رهبران اتحادیه اروپا خواهد بود. این خبرگزاری می نویسد که به گفته ژیل ایوالدی، کارشناس علوم سیاسی، لوپن موضعی کاملاً متضاد با ماکرون درباره ای روسیه، اوکراین و دفاع اروپا خواهد داشت که با توجه به نقش فرانسه در اتحادیه اروپا "به معنای تضعیف اروپا خواهد بود".
منابع به آژانس گفتند، که رهبران اروپایی نگران هستند که وعده های ماکرون برای ارائه کمک های اضافی به اوکراین در حدود سه میلیارد یورو در سال روان ممکن است به دلیل نتایج انتخابات محقق نشود، در حالی که ابتکار عمل برای هزینه های دفاعی اضافی اتحادیه اروپا همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و ممکن است مورد تردید قرار گرفته و رد شود.
در انتخابات 9 جون پارلمان اروپا در فرانسه، حزب راست‌گرای رالی ملی بیش از دو برابر از ائتلاف پشتیبانان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، 31.36 درصد آرا را به دست آورد. ماکرون به دنبال از بین رفتن مجلس ملی، مجلس سفلی پارلمان فرانسه و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در دو دور - 30 جون و 7 جولای را اعلام کرد. مجلس سفلی پارلمان فرانسه 577 نماینده دارد. پیش از از بین رفتن پارلمان حزب راستگرای ملی، 88 نماینده، ائتلاف چپ LFI-Nupes - 75 نماینده پارلمان حضور داشتند. پس از انتخابات پارلمانی در جون 2022، زمانی که ماکرون دوباره برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، ائتلاف وی اکثریت مطلق را در پارلمان کسب نکرد. ائتلاف حاکم با 250 نماینده و مخالفان - 320 نماینده داشتند. هفت نماینده دیگر پارلمان به هیچ حزب سیاسی تعلق نداشتند.
بحث و گفتگو