عملیات ویژه روسیه در اوکراین

پولیتیکو: غرب نمی خواهد خلبانان اوکراینی زیادی را آموزش دهد

رسانه ها می نویسند، که غرب نمی خواهد خلبانان اوکراینی زیادی را آموزش دهد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش می دهد، که کشورهای غربی نمی خواهند پیش از اینکه کیف جنگنده های کافی دریافت کند، خلبانان اوکراینی زیادی آموزش دهند تا زمانی برای از دست دادن مهارت های خود نداشته باشند.
این نشریه می‌گوید: "مقام های غربی می‌خواهند پیش از اینکه اوکراین هواپیماهای جنگنده کافی برای ادامه آموزش داشته باشد، از دانش آموخته شدن خلبانان زیادی خودداری کنند، اگر خلبانان ساعت های پرواز کافی دریافت نکنند، مهارت‌های خود را از دست می‌دهند".
بازگشتن کارشناسان اوکراینی آموزش دیده برای تعمیر و نگهداری اف-16 به اوکراین
به نوشته این روزنامه که به نقل از مقام های امریکایی و اروپایی، غرب به عمد در تلاش است تا شمار خلبانان و پرسنل پشتیبانی را که دوره آموزشی را به پایان می‌رسانند، با شمار جنگنده‌هایی که به اوکراین می‌رسند، مطابقت دهد. این روزنامه خاطرنشان می شود، که جنگنده ها به صورت دسته جمعی به کیف برده می شوند.
دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک، پیشتر در مصاحبه با اسپوتنیک گفته بود، که نیروهای روسیه آماده هستند تا غرب به نیروهای مسلح اوکراین جنگنده های اف-16 را تامین کند. به گفته وی، ظاهر شدن این هواپیماها از سوی دشمن، تغییری اساسی در وضعیت جبهه ایجاد نخواهد کرد.
روسیه بر این باور است، که فرستادن جنگ افزارها به اوکراین در حل و فصل تداخل دارد، کشورهای ناتو را مستقیماً در درگیری دخالت می دهد و "با آتش بازی می کند".
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که در برگیرنده ای جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری دخالت دارند، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
کرملین اعلام کرد که پمپاژ اوکراین با جنگ افزارها از غرب کمکی به مذاکرات نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
بحث و گفتگو