عملیات ویژه روسیه در اوکراین

سرنگونی 25 پهپاد اوکراینی در جریان شب گذشته بر فراز خاک روسیه

وزارت دفاع روسیه نوشت: 25 پهپاد نیروهای مسلح اوکراین در جریان شب گذشته در هفت منطقه فدراسیون روسیه سرنگون شدند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، بخش رسانه ای وزارت دفاع روسیه نوشت، که نیروهای پدافند هوایی شب گذشته 25 پهپاد اوکراینی را بر فراز خاک روسیه سرنگون کردند.
در پیام این وزارت آمده است: "در جریان شب گذشته، شماری از تلاش‌های رژیم کیف برای انجام یورش های تروریستی با بکارگیری از هواپیماهای بدون سرنشین و قایق‌های بدون سرنشین از نوع هواپیما در برابر هدف های در قلمرو فدراسیون روسیه متوقف شد".
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کشته شدن بیش از 1000 سرباز، سرنگونی 48 پهپاد و یک موشک نپتون اوکراینی
این وزارت نوشته است: "بدین ترتیب دو فروند پهپاد بر فراز قلمرو پیرامون روستوف، یک فروند نابود و دو فروند بر فراز پیرامون بلگورود، یک فروند دیگر بر فراز مناطق بریانسک و تولا و سه فروند دیگر بر فراز منطقه آستاراخان سرنگون شدند. در آسمان کریمه، پنج هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شدند و چهار هواپیمای بدون سرنشین بر فراز قلمرو کراسنودار رهگیری شدند. افزون بر این، در دریای سیاه، جنگ افزار های آتش نشانی دو قایق بدون سرنشین را که به سوی کریمه حرکت می کردند، نابود کردند".
یادآوری می کنیم، که نیروهای مسلح اوکراین نزدیک به هر روز سعی می کنند با بکارگیری از هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق مرزی و مرکزی روسیه یورش ببرند. بیشتر اوقات، مناطق مرزی - بلگورود، کورسک، بریانسک - و کریمه مورد یورش قرار می گیرند. نیروهای پدافند هوایی یورش های دشمن را دفع می کنند.
بحث و گفتگو