قصد آمریکا برای استقرار موشک های میان برد زمینی در اقیانوس آرام برای مقابله با نفوذ چین

سخنگوی نیروی زمینی فرماندهی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام گفت که بهمنظور تقویت بازدارندگی در مقابل چین ایالات متحده قصد دارد در سال 2024 موشک های میان برد زمینی را در منطقه هند و اقیانوس آرام مستقر کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ، راب فیلیپس، سخنگوی نیروی زمینی فرماندهی هندوپاسفیک ارتش آمریکا گفت، ارتش ایالات متحده قصد دارد به منظور بازدارندگی چین، سال 2024 موشک های میان برد زمینی در منطقه اقیانوس هند-اقیانوس آرام (هندوپاسفیک) مستقر کند.
این مقام آمریکایی به نشریه "نیکی آسیا" گفت: "ارتش ایالات متحده قصد دارد در سال 2024 موشک های میان برد زمینی در منطقه اقیانوس هند-اقیانوس آرام (هندوپاسفیک) مستقر کند و اولین زرادخانه خود را در این منطقه از زمان پایان جنگ سرد ایجاد کند تا بازدارندگی علیه چین را تقویت کند."
به گفته این مقام نظامی، استقرار نسخه زمینی موشک استاندارد-6 (اس ام-6) و موشک کروز تاماهاوک به عنوان گزینه های مورد نظر در حال بررسی است. وی اما جزئیاتی در مورد مکان و زمان دقیق استقرار این موشک ها ارائه نکرد.
پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما بدون کلاهک از سوی امریکا
روابط بین پکن و واشنگتن در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که "جنگ تجاری" را با چین آغاز کرد، به طور قابل توجهی سرد شد. با روی کار آمدن جو بایدن، اوضاع بهبود نیافت، بلکه حتی بدتر شد: تعدادی از حوادث، از جمله سفر نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان به تایوان و انهدام یک بالون چینی توسط ایالات متحده در حریم هوایی آمریکا، منجر به دور جدیدی از رویارویی دیپلماتیک و بایکوت چین برای همکاری با ایالات متحده در برخی حوزه ها شد.
بحث و گفتگو