تماس رئیسان جمهور روسیه و امریکا با تمایل و آمادگی متقابل امکان پذیر است

سخنگوی کرملین گفت: تماس رئیسان جمهور روسیه و ایالات متحده امریکا با تمایل و آمادگی متقابل امکان پذیر است، شرایط خاصی باید بالغ باشد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: فروپاشی رپیوندهای فدراسیون روسیه و امریکا به ابتکار امریکایی ها رخ داد؛ برای اینکه روزی دیدار رئیسان جمهور امریکا و روسیه برگزار شود، رهبر آمریکا باید موضع خود را تغییر دهد.
این فروپاشی کل اساس روابط روسیه و آمریکا به ابتکار آمریکایی ها رخ داده است، بنابراین حداقل، رئیس ایالات متحده باید در یک زمان موضع خود را تغییر دهد و در مورد روابط دوجانبه موضع سازنده تری اتخاذ کند. و آنگاه شرایط برای چنین دیداری مهیا خواهد شد."
پسکوف: پیوندهای روسیه و امریکا در سطح صفر است
پسکوف در مصاحبه با خبرنگار تلویزیونی پاول زاروبین در پاسخ به این پرسش که در چه شرایطی ممکن است تماس بین رهبران فدراسیون روسیه و ایالات متحده برقرار شود، گفت: "این فروپاشی کل اساس پیوندهای روسیه و امریکا به ابتکار امریکایی ها رخ داده است، بنابراین حداقل، رئیس ایالات متحده باید در یک زمان موضع خود را تغییر دهد و درباره ای پیوندهای دوجانبه موضع سازنده تری اتخاذ کند. و آنگاه شرایط برای چنین دیداری مهیا خواهد شد".
وی خاطرنشان کرد که پیوندها بین رئیسان جمهور دو کشور می تواند "با تمایل و آمادگی متقابل" صورت گیرد.
سخنگوی کرملین افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور (فدراسیون روسیه) بارها اعلام کرده است که برای هر گونه تماسی آماده است.
یادآوری می کنیم، که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، امریکا و کشورهای اروپایی تحریم های شدیدی بالای روسیه اعمال کردند و تاکنون بیش از ده ها میلیارد جنگ افزار به اوکراین فرستاده اند.
بحث و گفتگو