عملیات ویژه روسیه در اوکراین

اداره اطلاعات اصلی اوکراین: پهپادهای بیرقدار TB2 ترکیه تقریبا بی فایده است

افسر اداره ای اطلاعات اوکراین گفت: پیدا کردن موقعیت هایی برای بکارگیری از پهپادهای بیرقدار TB2 دشوار است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیفنس نیوز، ولادیمیر والیوخ، یک افسر اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکرای، تقریباً پهپاد بیرقدار TB2 ترکیه را بی فایده خواند.
این نشریه به نقل از والیوخ پیش از این در رویدادی در جمهوری چک گفت: "درباره ای TB2، من نمی‌خواهم از کلمه "بی فایده" استفاده کنم، اما یافتن موقعیت‌هایی برای استفاده از آنها دشوار است".
از بین بردن یک پهپاد "بیرقدار" اوکراینی در نزدیکی جزیره مار از سوی پدافند هوایی روسیه
این افسر نظامی به دیفنس نیوز تصریح کرد، که این پهپادها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند، اما در آغاز درگیری در سال 2022 بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند و حملات انجام می دادند. با این حال، به دلیل تقویت پدافند روسیه، استفاده از آنها محدود است. به عنوان مثال، آخرین پرواز TB2 که والیوخ مشاهده کرد، حدود نیم ساعت به طول انجامید.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
بحث و گفتگو