- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

اداره اطلاعات اصلی اوکراین: پهپادهای بیرقدار TB2 ترکیه تقریبا بی فایده است

CC BY-SA 4.0 / Bayhaluk / Armed Bayraktar TB2 (cropped photo)Турецкий ударный беспилотник Bayraktar TB2
Турецкий ударный беспилотник Bayraktar TB2 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.10.2023
عضو شوید
افسر اداره ای اطلاعات اوکراین گفت: پیدا کردن موقعیت هایی برای بکارگیری از پهپادهای بیرقدار TB2 دشوار است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیفنس نیوز، ولادیمیر والیوخ، یک افسر اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکرای، تقریباً پهپاد بیرقدار TB2 ترکیه را بی فایده خواند.
این نشریه به نقل از والیوخ پیش از این در رویدادی در جمهوری چک گفت: "درباره ای TB2، من نمی‌خواهم از کلمه "بی فایده" استفاده کنم، اما یافتن موقعیت‌هایی برای استفاده از آنها دشوار است".
 Вид острова Змеиный в Черном море - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2022
از بین بردن یک پهپاد "بیرقدار" اوکراینی در نزدیکی جزیره مار از سوی پدافند هوایی روسیه
این افسر نظامی به دیفنس نیوز تصریح کرد، که این پهپادها همچنان مورد استفاده قرار می گیرند، اما در آغاز درگیری در سال 2022 بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند و حملات انجام می دادند. با این حال، به دلیل تقویت پدافند روسیه، استفاده از آنها محدود است. به عنوان مثال، آخرین پرواز TB2 که والیوخ مشاهده کرد، حدود نیم ساعت به طول انجامید.
یادآوری می کنیم، که روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала