رئیس جمهور سلواکیا به کمک اوکراین مخالفت کرد

کاپوتوا رئیس جمهور سلواکیا با کمک به اوکراین به دلیل نتایج انتخابات مخالفت کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، زوزانا کاپوتووا، رئیس جمهور سلواکیا، تعلیق کمک به اوکراین را پس از انتخابات پارلمانی در این کشور ضروری می داند.
این انتخابات توسط حزب رابرت فیکو، صدراعظم سابق کشور، رهبر حزب چپ میانه جهت - سوسیال دموکراسی (N-SD) برنده شد، که قبلاً به شدت با ارائه کمک های نظامی به کیف مخالف بود، زیرا فقط این نشریه می نویسد که منجر به طولانی شدن درگیری نظامی و رنج مردم صلح آمیز می شود.
سلواکیا عنقریب به روسیه نزدیک می شود
این نشریه توضیح می دهد که پیش از این، سلواکیا از بسته کمک جدید برای کیف حمایت می کرد، اما پس از پیروزی حزب Smer در انتخابات پارلمانی، این ابتکار عمل را پس گرفت و گفت که در غیر این صورت این اقدام بی احترامی به رای دهندگان خواهد بود.
مارتین استریژینس، سخنگوی ریاست جمهوری، در مورد تصمیم کاپوتووا، همچنین گفت که لازم است "به نتایج رای دموکراتیک احترام بگذاریم."
انتخابات سلواکیا در 30 سپتامبر برگزار شد و حزب Smer با کسب 22.94 فیصد آرا پیروز شد. رهبر آن، رابرت فیکو، پیش از این سه بار به عنوان رئیس دولت خدمت کرده است.
سلواکیا از واردات غلات اوکراینی امتناع ورزید
این سیاستمدار قبلاً با حمایت نظامی از اوکراین مخالف بود. وی بارها از تصمیم مقامات برای انتقال سیستم دفاع هوایی S-300 به کیف انتقاد کرده است. وی همچنین مدعی شد که طیارات MiG-29 با نقض فاحش موازین قانون اساسی ارسال شده اند.
به گفته وی، "سلواکیا مشکلات جدی تری نسبت به اوکراین دارد." این سیاستمدار همچنین قول داد "هر کاری را انجام دهد تا مذاکرات صلح در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود."
بحث و گفتگو