تانک های آبرامز امریکایی با شرمندگی لئوپاردهای آلمانی روبرو خواهند شد

ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش عمومی زاپوروژیا "ما با روسیه هستیم" گفت که تانک های آبرامز به نیروهای مسلح اوکراین کمک نمی کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش عمومی زاپوروژیا "ما با روسیه هستیم"، میگوید: تانک‌های آبرامز امریکایی وقتی به خط مقدم در منطقه زاپوروژیا می‌رسند، با شرمساری مشابه لئوپارد آلمانی و چلنجر انگلیسی روبرو خواهند شد.
پیش از این، الکسی دانیلوف، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین گفته بود که کی‌یف به زودی تانک‌های آبرامز را از ایالات متحده دریافت خواهد کرد و انتظار می‌رود تعداد آنها به بیش از 10 عدد برسد.
روگوف گفت: "نوبت شرم برای ایالات متحده فرا رسیده است. امریکایی ها برای تکرار شرم تانک های لئوپارد آلمانی و چلنجر انگلیس به جلو می شتابند تا تمام جهان ببینند که چگونه تانک های آنها در استپ های جنوبی روسیه می سوزد."
به گفته وی، همانطور که تجربه تانک های چلنجر بریتانیا نشان داده است، تانک های امریکایی برای مدت طولانی دست نخورده در خط مقدم نخواهند ماند.
روگوف گفت: آبرامز به طور قابل توجهی پایین تر از همان چلنجرها است که در حال حاضر به طرز چشمگیری در خط مقدم می سوزند. غرب هر آنچه را که دارد در رویارویی با روسیه می اندازد تا مواضع خود را در سرزمین های به طور موقت اشغال شده جنوبی روسیه حفظ کند. تانک های آبرامز برای شبه‌نظامیان اوکراینی، تبدیل به یک جنگنده نخواهند شد کاری که آنها بسیار تلاش می‌کنند انجام دهند."
ارتش اوکراین از آبرامز های امریکایی در مقابل روسیه استفاده نخواهد کرد
ضد حمله اوکراین در 4 جون آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" نه تنها متوقف شده است، "این یک شکست است." به گفته وی، اوکراین در تلاش برای "دستیابی به نتیجه به هر قیمتی" 71.5 هزار پرسنل نظامی را از دست داد - گویی "اینها مردم آنها نیستند". به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از مناطق به اهداف خود نرسیدند که داغ ترین آنها زاپوروژیا است، در نزدیکی قریه کوچک رابوتینو، جایی که اوکراین کندک هایی را با آموزش غربی از ذخیره استراتژیک وارد جنگ کرد. در میان 18 هزار واحد از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین که منهدم شد، تانک های لئوپارد آلمانی، تانک های AMX فرانسوی، حداقل یک خودروی جنگی انگلیسی چلنجر 2 و برادلی امریکایی بود. فقط 543 تانک منهدم شد، آنها قرار بود نیروی حمله اصلی نیروهای مسلح اوکراین باشند، اما همانطور که رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، آنها اکنون "به زیبایی می سوزند".
آخرین تلاش ضد حمله اوکراین به چه نتیجه ای خواهد رسید؟
در مقابل، ایالات متحده اعلام کرد که این حمله برای "ماه های بسیار بیشتری" ادامه خواهد داشت و شروع به تامین مهمات خوشه ای برای نیروهای مسلح اوکراین کرد. پوتین به نوبه خود خاطرنشان کرد که عرضه "کاست" هیچ تغییری در میدان جنگ برای نیروهای مسلح اوکراین ایجاد نکرده است.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها مشارکت دارند.
بحث و گفتگو