عملیات ویژه روسیه در اوکراین

کرملین: روسیه به زودی خطر حملات پهپادی اوکراین را به طور کامل از بین خواهد برد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید که روسیه به زودی قادر خواهد بود تهدید پهپادها را به طور کامل از بین ببرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که رژیم کی یف به تمرین حملات هواپیماهای بدون سرنشین در خاک فدراسیون روسیه ادامه می دهد، عملیات ویژه نظامی برای از بین بردن کامل این تهدید در طول زمان ادامه خواهد یافت.
پسکوف در مصاحبه ای در مورد حملات پهپادهای اوکراینی به اهداف غیرنظامی در فدراسیون روسیه گفت: ما می بینیم که رژیم کی یف تمایل دارد به این رویه ادامه دهد و احتمالاً این امر مستلزم ادامه بی قید و شرط عملیات نظامی ویژه است تا این تهدید به طور کامل متوقف شود. ارتش، دفاع هوایی و سرویس های امنیتی ما در حال بهبود روش های مبارزه خود هستند و البته، در اینجا امیدواریم در طول زمان بتوانیم به طور مؤثرتر و کامل‌تری چنین تهدیداتی را از بین ببریم.
یک پهپاد اوکراینی بر فراز منطقه بلگورود سرنگون شد
پسکوف تاکید کرد: نکته اصلی این است که عملیات ویژه نظامی را تا پایان پیروزمندانه ادامه دهیم تا این تهدید برای آینده ما کاملاً از بین برود.
به گفته وی، اکنون رژیم کی یف هیچ چیز دریغ نمی کند: نه از اعمال حملات تروریستی، نه تمرینات سازماندهی ترور رهبران افکار عمومی، و نه حملات به اهداف غیرنظامی.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه درباره احتمال حل مشکلات از طریق گفتگو و مذاکرات گفت: طرف اوکراینی هیچ گونه غیرتی برای از سرگیری مذاکرات با روسیه نشان نمی دهد، اگرچه رهبر روسیه بارها در مورد آمادگی خود برای آنها صحبت کرده است. در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای از سرگیری روند مذاکرات وجود نداشت و وجود ندارد. از همان ابتدا، طرف روسی باز بود و رئیس جمهور پوتین برای مذاکره باز ماند.
پسکوف پیش نویس توافق نامه های استانبول را یادآور شد که هرگز به تصویب نرسید.
وزارت خارجه روسیه اظهارات مبنی بر اینکه مسکو اراده آغاز مذاکرات درباره اوکراین را ندارد، رد می کند
وی گفت: پس از این، طرف اوکراینی هیچ گونه غیرتی برای شروع مذاکرات نشان نداد، برعکس، رئیس جمهور پوتین دائماً آمادگی ما را برای دستیابی به اهداف خود از راه های مسالمت آمیز اعلام می کند.
پسکوف گفت که در صورت از سرگیری مذاکرات، کی‌یف باید واقعیت های امروز را در جریان مذاکرات به رسمیت بشناسد.

وی افزود:"برای ما، عملیات نظامی ویژه آخرین راه حل برای رسیدن به اهدافمان بود. ما باید به اهداف خود می رسیدیم، باید از خود محافظت می کردیم، مشکلات را با تضمین های امنیتی برای خودمان، برای نسل های آینده حل می کردیم، تا از ایجاد یک رژیم ملی گرا که توسط اتحاد آتلانتیک شمالی در مرزها جذب شده است، جلوگیری می کردیم."

اگر علاوه بر روش‌های نظامی برای حل مشکلات ما، پیش‌نیازهایی برای شروع مذاکرات وجود داشته باشد، این مذاکرات آغاز می‌شود. اکنون چنین پیش‌نیازهایی وجود ندارد. در هر صورت، رژیم کی‌یف باید گفتگو را با شناخت واقعیت‌ها آغاز کند.
بحث و گفتگو