چند درصد افغان‌ها در فقر بسر می برد؟

ظهور مجدد دولت طالبان باعث افزایش تقاضا برای کمک های بشردوستانه به افغانستان شده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) اخیراً گزارشی منتشر کرده است که می گوید 70 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می کنند. این افشاگری شرایط وخیم اقتصادی را که مردم افغانستان با آن روبرو هستند روشن می کند.
این سازمان می‌گوید: "حداقل ۷۰ درصد افغان‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند و بیکار هستند".
در ادامه این بیانیه آمده است: " با وجود یک اقتصاد در حال فروپاشی، شرکت های کوچک و متوسط ​​همچنان به اخراج کارکنان خود ادامه می‌دهند."
این سازمان همچنین روز سه شنبه در پلتفرم شبکه اجتماعی X هشدار داد و تاکید کرد که "زمان رو به اتمام است و افغانستان نمی تواند صبر کند."
نرخ فزاینده فقر در افغانستان به شدت بر جامعه تأثیر می گذارد و دسترسی به وسایل ضروری مانند غذا، آب پاک، مراقبت های صحی و آموزش را محدود می کند. بودجه ناکافی تلاش های فردی و جمعی برای ارتقای استانداردهای زندگی و رهایی از چرخه فقر را کاهش می دهد.
"هفتمین نشست مجمع فکر آینده افغانستان" در اندونیزیا برگزار شد
پیش از این، سازمان ملل متحد اشاره کرده بود که ظهور مجدد دولت طالبان باعث افزایش تقاضا برای کمک های بشردوستانه به افغانستان شده است.
در عین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که استقرار دولت بالفعل منجر به از دست رفتن حدود 900000 شغل و افزایش قابل توجه نیاز به کمک شده است.
بر اساس گزارش سال 2023، سازمان ملل متحد اطلاعات متضادی را با اطلاعات منتشر شده توسط سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) ارائه کرد.
در این گزارش آمده است که پس از به قدرت رسیدن طالبان، اقتصاد رسمی افغانستان با کاهش قابل توجه و ویرانگری روبه‌رو شد و تخمین زده می‌شود که 95 تا 97 درصد از جمعیت اکنون زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
در اوج بحران انسانی کنونی، دولت طالبان محدودیت‌های شدیدی را برای مشارکت زنان در موسسات امدادرسان و سازمان‌های محلی اعمال کرده است. این وضعیت وخیم بشردوستانه را بیشتر بدتر کرده است.
بحث و گفتگو