لاوروف برای شرکت در اجلاس سران بریکس وارد آفریقای جنوبی شد+ ویدئو

وزیر امور خارجه روسیه روز 22 آگست (سه شنبه) وارد ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی شد و در اجلاس بریکس شرکت خواهد کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز 22 آگست (سه شنبه) بری شرکت در نشست سران بریکس وارد ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی شد.
اجلاس بریکس 22 تا 24 آگست در آفریقای جنوبی برگزار می شود. سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نماینده فدراسیون روسیه در این نشست است و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به صورت ویدئویی در این نشست شرکت خواهد کرد.
پیش بینی می شود موضوعات اصلی در دستور کار رهبران، گسترش سازمان و گذار به ارزهای ملی باشد.
وزارت خارجه افریقای جنوبی پیشتر گزارش داده بود که 23 کشور به طور رسمی برای پیوستن به بریکس درخواست داده اند و تعدادی از کشورها نیز علاقه خود را در سطح غیر رسمی اعلام کرده اند. در مجموع، آفریقای جنوبی 67 کشور "جنوبی جهانی" و آفریقا را به این اجلاس دعوت کرده است.
قابل ذکر است که برزیل، روسیه، هند، چین و افریقای جنوبی، امسال در نشست بریکس 2023 شرکت خواهند کرد. بر این اساس، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور افریقای جنوبی که در جنوری ریاست دوره ای این گروه را برعهده گرفت، رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، رئیس جمهور برزیل، لولا داسیلوا، و نخست وزیر هند، نارندرا مودی، در فهرست قرار دارند. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شخصا در این نشست شرکت نخواهد کرد، اما انتظار می رود از طریق لینک ویدیویی در این نشست شرکت کند.
بریکس 2023: شرکت کنندگان و میهمانان این نشست چه کسانی هستند؟
به گفته نالدی پاندور، دیپلمات ارشد افریقای جنوبی، بیش از 40 کشور تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده اند که 23 کشور به طور رسمی درخواست خود را ارسال کرده اند.
آنیل سوکلال گفت: لیست کشورها بزرگ است. آرژانتین، ترکیه، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر، سنگال، الجزایر، اتیوپی، ایران و اندونزیا از میان کشورهایی هستند که به طور رسمی درخواست داده اند.
خبرنگاران اسپوتنیک این نشست را مورد پوشش خبری قرار می‌دهند.
بحث و گفتگو