یک تعداد نمایندگان کنگرس مخالف کمک به کیف هستند

گزارشات حاکی از آن است که برخی از نمایندگان کنگرس امریکا با بسته کمک جدید به کیف به دلیل پیش بینی منفی اطلاعاتی امریکا مبنی بر حمله متقابل قوای مسلح اوکراین مخالف هستند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، خواست خود را برای تخصیص اعتبارات جدید برای اوکراین به کنگرس ارسال کرد. او برای کمک های نظامی، مالی و بشردوستانه به کیف حدود 24 میلیارد دالر درخواست می کند.
واشنگتن پست به نقل از منابعی آگاه می گوید، برخی از جمهوری خواهان اکنون با درخواست رئیس جمهور بایدن برای کمک بیش از 20 میلیارد دالری به اوکراین، با توجه به نتایج ضعیف حمله متقابل کیف، مخالف هستند.
ترس واشنگتن؛ ترامپ ممکن است در انتخابات 2024 بایدن را شکست دهد
این نشریه می‌گوید که ارزیابی محرمانه اطلاعاتی ایالات متحده از حمله متقابل اوکراین، به ویژه پیش‌بینی می‌کند که تشکیلات مسلح اوکراین "نخواهند توانست" به شهر "کلیدی" ملیتوپل در منطقه زاپاروژیه برسند. این نشریه می افزاید، آنوقت نتیجه گیری عوامل امریکایی منجر به رسوایی در جلسات غیرعلنی شد.
همانطور که تاکید گردید، سایر جمهوری خواهان و تا حدی دموکرات های جنگ طلب دولت را به دلیل عدم ارسال تسلیحات قوی تر به اوکراین سرزنش می کنند.
در 4 جون، کیف حملات متقابل خود را در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه آغاز کرد و کندک های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات خارجی را به میدان نبرد ارسال نمود. همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، دشمن نتوانست به هیچ موفقیت دست یابد و متصدیان غربی به وضوح از این نتایج ناامید هستند.
در 4 آگوست، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که از آغاز حمله متقابل، در جون تا جولای، قوای مسلح اوکراین بیش از 43 هزار نفر و بیش از 4.9 هزار سلاح را از دست داده اند.
بحث و گفتگو