وزارت دفاع روسیه: تلفات ارتش اوکراین از آغاز ضد حمله به 43 هزار نفر می‌رسد

وزارت دفاع روسیه گزارش می دهد که تلفات قوای مسلح اوکراین از آغاز به آغاز "ضد حمله" در ماه های جون تا جولای تاکنون به بیش از 43 هزار پرسنل نظامی رسیده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ماه جون تا جولای، از آغاز ضد حمله، نیروهای اوکراینی بیش از 43 هزار نفر را از دست داده اند.
در این بیانیه آمده است: "از زمان آغاز به اصطلاح رژیم تهاجمی در کی‌یف در ماه های جون تا جولای، تلفات قوای مسلح اوکراین در جریان جنگ تاکنون به بیش از 43 هزار سرباز رسیده است."
وزارت دفاع تصریح کرد که این آمار شامل زخمیانی که به شفاخانه‌های اوکراین و خارج از کشور منتقل شده اند، اجیرانی خارجی، و همچنین سربازانی که در نتیجه حملات با سلاح های دقیق در مناطق عقب کشته شده اند، نمی شود.
طبق خبرنامه وزارت دفاع روسیه از زمان آغاز حمله تابستانی ارتش اوکراین بیش از 4.9 هزار تسلیحات مختلف اوکراینی در خطوط نبرد نظامی نابود شده است.
در میان آنها 1831 تانک و دیگر موترهای زرهی، از جمله 25 لیئوپارد و 21 برادلی.
افزایش حملات روزانه قوای مسلح اوکراین به شهر بلگورود روسیه
از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی، 458 فروند هواپیما، 245 هلیکوپتر، 5468 هواپیمای بدون سرنشین، 428 سیستم موشکی ضدهوایی، 11100 دستگاه تانک و سایر موترهای زرهی جنگی، 1142 موتر جنگی سیستم‌های موشکی چندگانه پرتاب راکت انداز، 5731 دستگاه موشکی، هاوان و همچنین 12038 دستگاه موتر ویژه نظامی نابود شده است.
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنودونتسک، آرتیوموفسک و اول از همه زاپوروژیا در 4 جون آغاز شد. کی‌یف قطعه های آموزش دیده توسط ناتو و مسلح به تجهیزات غربی را به جنگ پرتاب کرد. همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 21 جولای اعلام کرد، نیروهای اوکراینی هیچ نتیجه ای ندارند و متصدیان غربی به وضوح از روند این عملیات ناامید شده اند. به گفته وی، "نه منابع عظیم پمپاژ شده، نه تأمین سلاح، تانک، توپخانه، خودروهای زرهی، موشک، و نه اعزام هزاران مزدور و مستشار" به کی‌یف کمک نمی‌کند.
بحث و گفتگو