ترس واشنگتن؛ ترامپ ممکن است در انتخابات 2024 بایدن را شکست دهد

اتهام دونالد ترامپ حاکی از آن است که دولت بایدن در تلاش است تا از حضور موثر چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در رقابت های انتخاباتی 2024 جلوگیری کند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا روز پنجشنبه در چهار اتهام فدرال مرتبط با تلاش‌های ادعایی‌اش برای لغو نتایج انتخابات 2020 بی‌گناه اعلام شد. انتظار می رود اولین جلسه دادگاه در 28 اگیست برگزار شود.
دکتر هاروی شانتز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی نیویورک در پلاتسبورگ، گفت: "دوسیه که روز پنجشنبه علیه ترامپ مطرح شد نمونه دیگری از مداخله قضایی در روند انتخابات است.
وی اضافه کرد که اتهام 45مین رئیس جمهور امریکا "به هسته اصلی سیستم سیاسی امریکا می رود" چون شامل انتقال قدرت از یک رئیس جمهور حزب جمهوری خواه به یک رئیس جمهور حزب دموکرات است. به گفته شانتز "چنین تغییری، از هر زمان دیگری مهم تر است زیرا دو حزب دیدگاه های بسیار متناوب سیاست عمومی و حامیان کاملاً متفاوتی دارند."
این کارشناس علوم سیاسی استدلال می‌کند که اتهام ترامپ "مردم را بر اساس وابستگی‌های حزبی تقسیم می‌کند و اختلافات بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و بین ترامپ و رای‌دهندگان جو بایدن، (رئیس‌جمهور امریکا) را تشدید می‌کند".
اتهام ها به ترامپ به همایش انتخاباتی او تبدیل می شود
شانتز خاطرنشان کرد که دوسیه‌های متعدد علیه رئیس‌جمهور سابق امریکا، "قدرت او را بر نامزدی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری تقویت کرده است و برخلاف عقل مرسوم، هنوز به ترامپ در رقابت‌های انتخابات عمومی 2024 آسیبی وارد نکرده است."
دکتر نیکلاس وادی، تحلیلگر سیاسی و استاد تاریخ در کالج ایالتی آلفرد SUNY، به نوبه خود، به اسپوتنیک گفت که محاکمه ترامپ در روز پنجشنبه "نشان دهنده یک نقطه پایین جدید برای دولت بایدن، مترقیان و دولت عمیق است." که به گفته او "در واقع تلاش می‌کنند مخالفت، انتقاد، اختلاف عقیده و مخالفت سیاسی را جرم اعلام کنند".
وادی اصرار داشت که رئیس جمهور سابق ایالات متحده "به خاطر اعمال یا سخنانش مورد اتهام قرار نمی گیرد، بلکه به خاطر اینکه او چه کسی است و چه چیزی را نمایندگی می کند" متهم می شود.
دلایل اتهامات علیه ترامپ چیست ؟
این تحلیلگر سیاسی افزود: ایالت عمیق، از جمله دادستان کل "مریک گارلند" و وکیل ویژه جک اسمیت، با تمام وجودش از ترامپ متنفر است. آنها از اینکه ممکن است او بتواند جو بایدن [رئیس جمهور] را در انتخابات 2024 شکست دهد و برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور پیروز شود، وحشت دارند، و بنابراین آنها و بسیاری دیگر از دادستان های ایالتی و فدرال، در مورد استراتژی "قانونی" برای زانو زدن تصمیم گرفته اند.
به گفته او، این مقامات "دوست دارند ترامپ را تا آخر عمر زندانی کنند، اما هدف اصلی آنها این است که او را در طول سال 2024 در گره های قانونی ببندند تا نتواند به طور مؤثر مبارزات انتخاباتی انجام دهد و کل انتخابات حول یک بحث بچرخد. در مورد جنایتکاری دونالد ترامپ، به جای عملکرد جو بایدن در مقام ریاست جمهوری.
وادی در اخیر افزود: "این ترامپ نیست که تهدیدی وجودی برای دموکرات ها ایجاد می کند، بلکه خود دموکراسی است و این چیزی است که آنها سعی دارند از بین ببرند".
بحث و گفتگو