ارتش روسیه برای اولین بار موتر جنگی پیاده نظام "سی‌وی 90" را تصرف کرد

جنگنده های روسی منطقه نظامی غربی در جریان جنگ در منطقه عملیات نظامی ویژه برای اولین بار موتر جنگی پیاده نظام "سی‌وی 90" (CV90) سویدنی را به تصرف خود درآوردند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش خبرنگار ریانووستی، سربازان ارتش 20 منطقه نظامی غربی برای اولین بار موتر جنگی پیاده نظام "سی‌وی 90" را در جریان نبرد در جهت کراسنولیمانسکی به تصرف خود درآوردند.
یکی از سربازان گفت: "دو موتر جنگی پیاده نظام (CV90) قوای مسلح اوکراین به سمت سنگر ما حرکت و شروع به تیراندازی کردند. یک موتر جنگی هنگام نزدیک شدن به مواضع ما مورد اصابت "آر‌-پی‌-جی" قرار گرفت و راننده موتر بر اثر یک نارنجک کشته شد. بقیه خدمه فرار کردند"
وی افزود: در موتر زرهی هیچ نیروی پیاده نظام حضور نداشت، و به نوبه خود، موتر جنگی پیاده نظام دوم منطقه را ترک کرد.
به گفته این سرباز، این اولین جایزه است که توسط سربازان روسی در منطقه عملیات ویژه به دست می آید. خودروی رها شده متعاقباً به عقب کشیده شد. این سرباز گفت که با توجه به شماره، CV90 در سال 2018 تولید شده است.
تلفات قوای مسلح اوکراین در دو جهت
روسیه در بهار گذشته یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل ارسال کمک های نظامی به اوکراین ارسال کرد. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که هر محموله ای که حاوی سلاح برای کیف باشد، به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهد شد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نیز گفت که ایالات متحده و ائتلاف مستقیماً در درگیری دخالت دارند - نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
بحث و گفتگو