موافقت روی مسیر پروژه خط آهن افغان ترانس

اداره راه آهن افغانستان زیر کنترل گروه طالبان امروز از موافقت روی مسیر پروژه خط آهن افغان ترانس خبر داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، اداره راه آهن افغانستان که زیر کنترل گروه طالبان است، امروز با نشر خبرنامه ای نوشت: "امروز سه شنبه در نشست سه جانبه میان مسئولان بلند رتبه خط آهن افغانستان، پاکستان و ازبیکستان در شهر اسلام آباد - پاکستان روی مسیر پروژه خط آهن افغان ترانس که از مزارشریف آغاز و الی بندر خرلاچی ولایت پکتيا دوام دارد، موافقه صورت گرفت‌".
اداره راه آهن: با احداث راه آهن افغان ترانس، افغانستان به نقطه اتصال منطقوی مبدل میشود
این اداره در ادامه نوشت: "همچنین در این نشست، پلان یکساله جهت پیشبرد امور این پروژه منظور شد که به اساس این پلان یکی از شرکت های مشورتی بین‌المللی معلومات لازم راجع به این پروژه را تهیه کرده و معلومات مذکور با روش های مختلف با سازمان های مالی بین‌المللی و کشور ها به اشتراک گذاشته می شود. تا کشور ها و سازمان های مالی بین‌المللی در روند سرمایه گذاری روی احداث این پروژه مهم عایداتي و انکشافی علاقه مندی نشان دهد".
در ادامه این اداره افزوده است: "در دوام این نشست اشتراک کنندگان این نشست، تاکید داشتند که باید مطالعات امکان سنجی تخنیکی و تفصیلی این پروژه با دقت تمام، کیفیت خوب و سرعت مناسب انجام شود، تا هر‌ چه زودتر کار عملی آن آغاز گردد".
این اداره یادآوری کرده است، که در این نشست سه جانبه، در کنار مسؤلین بلند رتبه ادارات خط آهن هر سه کشور، سفیر افغانستان در اسلام آباد آقای سردار محمد شکیب، سفیر ازبکستان آقای عثمانوف، وزیر خط آهن پاکستان آقای خواجه سعد رفیق و وزیر مالیه آقای اسحاق دار نیز حضور داشتند‌.
یادآوری می کنیم، که افغانستان کشوری است، در آسیا که کمترین خط راه آهن را دارد.
بحث و گفتگو