سازمان ملل قطعنامۀ محکومیت سوزاندن کتب مقدس را تصویب کرد

UNHRC قطعنامه ای را در محکومیت سوزاندن قرآن و سایر کتب مقدس تصویب کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، شورای حقوق بشر سازمان ملل (UNHRC) قطعنامه ای را در محکومیت اقدامات آتش زدن کتب مقدس تصویب کرد که از نتایج رای گیری به دست آمد.
در این بیانیه آمده است: " اقدامات علنی و عمدی اخیر در هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم و قویاً رد می کند و بر لزوم محاکمه مسئولین این اعمال نفرت دینی مطابق با تعهدات دولت ها تأکید می کند."
به این ترتیب نمایندگان ۲۸ کشور رای موافق، ۱۲ کشور رای مخالف و ۷ نماینده رای ممتنع دادند. رای گیری در جلسه فوق العاده شورای حقوق بشر در رابطه با سوزاندن قرآن در سوئد انجام شد. روسیه از این قطعنامه حمایت کرد، اما به دلیل عدم عضویت در شورا نتوانست رأی دهد.
وزارت خارجه روسیه درباره ای آتش زدن قرآن: معافیت از مجازات پیامدهای ناگواری به دنبال خواهد داشت
این نهاد سازمان ملل از دولت‌ها می‌خواهد تا قوانین، سیاست‌ها و چارچوب‌های اجرایی ملی خود را برای شناسایی شکاف‌هایی که می‌تواند از تعقیب سخنان نفرت‌انگیز مذهبی یا اقدامات "تشویق‌کننده تبعیض، خصومت و خشونت" جلوگیری کند، بازبینی کنند.
شورا از کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و کلیه رویه های ویژه مربوطه شورای حقوق بشر، در چارچوب وظایف مربوطه، می خواهد که تحریک به نفرت مذهبی، از جمله اعمال هتک حرمت به کتب مقدس را محکوم کنند.
بحث و گفتگو