زلنسکی از نشست ناتو چه چیزی می تواند بدست آورد؟

گاوریلوف تضمین های کمک نظامی را حداکثری خواند که زلنسکی از نشست ناتو دریافت خواهد کرد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد مسائل امنیت نظامی و کنترل تسلیحات می گوید، اولین نشست شورای اوکراین-ناتو در خلال اجلاس سران اعضای ائتلاف فقط اشاره‌ای به کی‌یف است، حداکثر چیزی که ولودیمیر زلنسکی می تواند از نشست ناتو در مورد پذیرش اوکراین به این اتحاد انتظار داشته باشد، تضمینی برای افزایش کمک نظامی است.
این دیپلمات در مصاحبه با ریانووستی گفت: "زلنسکی به بهانه رویارویی با روسیه خط خود را مبنی بر نیاز به سلاح و تجهیزات نظامی غربی ادامه می دهد. به همین دلیل است که زلنسکی مدت‌ها به این موضوع اشاره کرده است که می‌خواهد روند سریع الحاق به ناتو آغاز شود. اما بریتانیا و ایالات متحده به صراحت اعلام کرده اند که این امر مستلزم رعایت معیارهای لازم است. این واقعیت که در خلال نشست سران ناتو جلسه شورای اوکراین-ناتو برگزار می شود، فقط اشاره ای به کی‌یف است و نه بیشتر."
وی افزود: "حداکثر چیزی که زلنسکی می تواند انتظار داشته باشد تضمین کمک های نظامی بیشتر و تامین مهمات است."
بایدن: پذیرش اوکراین در ناتو منجر به جنگ با روسیه خواهد شد
گاوریلوف در ادامه افزود: "البته، برای رژیم کی‌یف، این جایگزینی ناکافی برای خواسته هایش است. در اوکراین، چیزهای زیادی برای غربی ها در خطر است. تکرار می کنم: این مربوط به خود اوکراین نیست، بلکه در مورد رویارویی با روسیه است."
وی اظهارات اخیر نخست وزیر رومانی، مارسل کولاکو را یادآور شد که با توجه به شکست های نظامی کی‌یف، خواستار استقرار نیروهای آلمانی در خاک رومانیا و همچنین به صورت دائمی شد. به عبارت دیگر، ما در مورد نظامی کردن اروپا "نه با شستشو، بلکه با غلتیدن" صحبت می کنیم.
نشست سران ناتو در 11 تا 12 جولای برگزار می شود و رهبران همه کشورهای عضو، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گرد هم می آیند. سالیوان پیشتر گفته بود که اوکراین در نشست آتی این ائتلاف در ویلنیوس به عضویت ناتو نخواهد رفت. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در 19 جون گفت که در نشست ویلنیوس و در تدارک آن، متحدان درباره دعوت رسمی از اوکراین بحث نمی کنند، بلکه در حال رایزنی در مورد تصمیماتی هستند که کی‌یف را به پیوستن به ائتلاف نزدیکتر می کند.
بحث و گفتگو