روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روزنامه نگاران پاسخ خواهد داد

زاخارووا: واکنش روسیه به تحریم های اتحادیه اروپا بر روزنامه نگاران و مقامات بروکسل تأثیر خواهد گذاشت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود گفت که مسکو به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روزنامه نگاران روسی پاسخ خواهد داد و همچنین بر روزنامه نگاران اتحادیه اروپا و مقامات بروکسل تأثیر خواهد گذاشت.
او نوشت: "به تحریم های اتحادیه اروپا علیه روزنامه نگاران روسی پاسخ داده خواهد شد. هم در رابطه با روزنامه نگاران اتحادیه اروپا و هم در رابطه با کارمندان بروکسل که چنین تصمیمی گرفتند."
پیش از این، شورای اتحادیه اروپا سرانجام بسته جدیدی را تصویب کرد که شامل طیف وسیعی از محدودیت‌های اقتصادی و شخصی اضافی و همچنین مکانیزمی برای مبارزه با دور زدن تحریم‌های ضد روسیه بود که "به عنوان آخرین راه حل" علیه کشورهای سوم اعمال خواهد شد.
عکس العمل روسیه به بسته یازدهم تحریم های اتحادیه اروپا
علاوه بر این، اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گرفت ممنوعیت پخش در قلمرو خود را به پنج رسانه روسی دیگر گسترش دهد: RT Balkan، Oriental Review، کانال تلویزیونی Tsargrad، مجله آنلاین New Eastern Outlook و کانال Katehonبا این حال، خبرنگاران این رسانه ها منعی برای کار در اتحادیه اروپا ندارند.
فدراسیون روسیه بارها اعلام کرده است که این کشور با فشارهای تحریمی که غرب از چندین سال پیش بر روسیه شروع کرده و همچنان در حال افزایش است، مقابله خواهد کرد. مسکو خاطرنشان کرد که غرب جسارت لازم برای اعتراف به شکست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را ندارد. در خود کشورهای غربی بیش از یک بار نظراتی مبنی بر بی اثر بودن تحریم های ضد روسیه شنیده شده است.
یازدهمین پاکت تحریم استونیا علیه روسیه در ساحه عمل قرار گرفت
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر اعلام کرده بود که سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب به وخامت کشاندن زندگی میلیون ها انسان است.
بحث و گفتگو