عملیات ویژه روسیه در اوکراین

پوتین آزادسازی آرتموفسک را به سربازان روسی شاد باد گفت

رئیس جمهور روسیه آزادسازی آرتموفسک در 20 می را به رزمندگان نیروهای مسلح و گروه واگنر شاد باد گفت.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آزادسازی آرتموفسک را به گروه واگنر و ارتش روسیه شاد باد گفت.
در این پیام آمده است: "ولادیمیر پوتین تکمیل عملیات آزادسازی آرتموفسک را به یگان‌های تهاجمی واگنر و همچنین همه ای نیروهای یگان‌های نیروهای مسلح فدراسیون روسیه که پشتیبانی و پوشش لازم را برای جناح‌های خود به آنها ارائه کردند، شاد باد می گوید".
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آرتموفسک به طور کامل به کنترل نیروهای روسیه درآمد
کرملین افزود: "به همه کسانی که خود را جان فدایی کردند جوایز دولتی اهدا خواهد شد".
همانطور که وزارت دفاع روسیه گزارش داد، آزادسازی شهر در نتیجه اقدامات تهاجمی هواپیماهای تهاجمی واگنر با پشتیبانی توپخانه و هوانوردی گروه جنوبی نیروهای روسی به پایان رسید.
در آستانه جا به جایی و کنترل کامل بر شهر، یوگنی پریگوژین بنیانگذار "واگنر" گفت: "تا ظهر روز 20 می، جنگجویان گروه آخرین بخش هواپیمای به اصطلاح ساختمان بلند را تصاحب کردند واگنر از 25 می خروج واحدهای خود را برای استراحت و بازآموزی آغاز کرده و "خطوط دفاعی لازم" را ایجاد خواهد کرد و کنترل آرتموفسک را به ارتش منتقل خواهد کرد".
یادآوری می کنیم، که آرتموفسک واقع در قلمرو جمهوری خلق دونتسک، شمال گورلوفکا موقعیت دارد. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه اوکراینی در دونباس است. نبردهای شدید ماه ها در بیرون از این شهر ادامه داشت.
بحث و گفتگو