کدام سفارت ها توسط طالبان اداره می شود؟

طالبان مدعی هستند که تا کنون به چهارده کشور دیپلمات‌هایش را فرستاده است و تلاش می‌شود تا سفارت خانه‌ها و قونسل‌گری‌های دیگر نیز به حکومت سرپرست افغانستان واگذار شوند.
Sputnik
سخنگوی طالبان در گفتگو با طلوع نیوز گفته است که کارمندان سابق سفارت های افغانستان در هماهنگی با طالبان فعالیت های سفارتخانه را را به پیش میبرند.
مجاهد می گوید که طالبان تا بحال به 14 کشور دیپلمات های خود را فرستاده است. وی اذعان کرد که بعضی از افراد با طالبان در تماس نیستند و به همین دلیل آنها را نماینده افغانستان نمیداند.
تعدادی از سفارت های افغانستان نیز به دلایل برآورده نشدن خواست های جهانی و توقعات مردم افغانستان از جانب طالبان تمایل به همکاری با طالبان را ندارند.
بعضی از دیپلمات های سابق می گویند که این بستگی به شرایط کشور هایی دارد که سفارت خانه ها در آن واقع هستند، مثلا اکثرا سفارت خانه هایی که در اروپا و یا و امریکا هستند با طالبان در ارتباط نیستند.
آگاهان سیاسی نیز بر این باورند که تا زمانی که به رسمیت شناخته شدن طالبان از سوی جامعه بین الملل تثبیت نشده است، آینده نمایندگی های سیاسی افغانستان در کشور های دیگر روشن نیست.
طالبان می گویند که دیپلمات های این گروه در کشور های ایران، ترکیه، پاکستان، امارات متحده عربی، روسیه، چین، قزاقستان و شماری از کشور های افریقایی حضور دارند.
تسلیم کردن سفارتخانه ها به گروه طالبان بدون به رسمیت شناختن آنها
بحث و گفتگو