پیشنهاد خروج ترکیه از ناتو

سانجاک سیاستمدار ترک پیشنهاد کرد که این کشور ظرف پنج تا شش ماه از ناتو خارج شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آیدینلیک به نقل از اعتم سانجاک، معاون رئیس حزب "رودینا" گفت که ترکیه موظف به خروج از ناتو است.
سنجاک گفت: ناتو با تحریکات خود ما را مجبور به انجام این اقدامات می کند. در نهایت سعی می کند ما را با همسایه خود یونان مخالفت کند. ترکیه پنج یا شش ماه دیگر از ناتو خارج می شود. سعی می کند ما را به در خاورمیانه بکشاند. در نهایت، شما شاهد اقدامات علیه قرآن در سوئد و هلند هستید. خروج از ناتو فوری و اجباری شده است.
به گفته سنجاک، نظرسنجی های عمومی نشان می دهد که 80 درصد ساکنان ترکیه، آمریکا را کشوری می دانند که سیاست خصمانه و مخربی را علیه انقره دنبال می کند.
این سیاستمدار در پایان گفت: اخیراً دوباره مردم ترکیه نسبت به روسیه و پوتین دلسوز شده‌اند. مردم تهدیدات نزدیک را دیدند و جلوتر از دولت‌ها رفتند.
سویدن نمی تواند روی حمایت ترکیه برای پیوستن به ناتو حساب کند
شنبه گذشته، راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، Hard Deal، یک قرآن را در بیرون سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند، در حالی که قبلا از مقامات سوئدی اجازه برگزاری این تجمع را دریافت کرده بود.
وزارت خارجه ترکیه در همان روز این حادثه را نقض آشکار تعهدات تفاهم نامه سه جانبه سوئد برای جلوگیری از تبلیغات سازمان های تروریستی خواند.
واکنش تند مردم ترکیه به آتش زدن قرآن در سویدن
علاوه بر این، دو هفته پیش، حامیان حزب ممنوعه کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تجمعی در استکهلم برگزار کردند که در آن فریادهای ناسزا به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور سر دادند.
همانطور که خود رهبر ترکیه روز دوشنبه گفت، استکهلم دیگر نباید روی حمایت انقره برای عضویت در ناتو حساب کند.
روسیه، در میان دیگر کشورها، سوزاندن قرآن در استکهلم را محکوم کرد.
روسیه سوزاندن قرآن را محکوم کرد
بحث و گفتگو