نقش تقویت صلح اتحاد شوروی در جهان اسلام

اسماعیل بردیف، رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی اظهار داشت که اتحاد جماهیر شوروی یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان بود که برای تقویت صلح با جهان عرب-اسلام زیاد تلاش نمود و بنابراین مردم شوروی باید به تاریخ کشور خود افتخار کنند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، بردیف گفت: "کسانی که در اتحاد جماهیر شوروی به دنیا آمده اند و بزرگ شده اند باید به تاریخ کشور خود افتخار کنند. اتحاد جماهیر شوروی به کشورهای آفریقایی پس ازرفع یوغ استعماری کشورهای غربی توسط آنها کمک کرد و همچنین کشورهای خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا، آمریکای لاتین را از نظر سیاسی و اقتصادی مورد حمایت خود قرار داد. حضور اتحاد جماهیر شوروی در سراسر جهان یک ضرورت ژئوپلیتیکی بود".
روسیه و جهان اسلام
به گفته رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی ، چیزهای خوب در اتحاد جماهیر شوروی بیشتر از چیزهای بد بود.
وی خاطرنشان کرد:" در زمان شوروی، مردم از نظر اجتماعی محافظت می شدند و به آینده خود اطمینان داشتند و جامعه به غنی و فقیر تقسیم نمی شد. بنابراین، امروز باید آنچه را که انسان بودن را به ما می‌آموزد، از تاریخ خود بگیریم، مثلاً بهترین نمونه های اتحاد و برادری و دوری از تفرقه بر اساس خطوط ملی یا مذهبی را در نظر بگیریم. و به هیچ وجه نباید کشور خود و در این حالت اتحاد جماهیر شوروی را سرزنش کرد . این مثل این است که خود را مورد سرزنش و دشنام قرار دهیم".
بحث و گفتگو