چرا بشریت در معرض انقراض است؟

باروری مردان در سراسر جهان رو به کاهش است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، باروری مردان در سراسر جهان رو به کاهش است. و در مقیاسی که باعث نگرانی شدید دانشمندان می شود. چه اتفاقی می افتد و آیا می توان وضعیت را اصلاح کرد؟
این مورد برای مدت طولانی مورد توجه قرار گرفته است. اما تاکنون مطالعات فقط در کشورهای توسعه یافته انجام شده است. حالا معلوم شد که این روند جهانی است. یک تیم بین المللی از دانشمندان به سرپرستی پروفسور هاگی لوین از دانشگاه عبری اورشلیم کاهش غلظت اسپرم را در مردان در تمام قاره ها شناسایی کرده اند.
برای 50 سال - دو بار، از 101 میلیون در میلی لیتر به 49. علاوه بر این، اگر از سال 1972 تا 2000 این شاخص به طور متوسط ​​1.16٪ در سال کاهش یافته است، اکنون 2.64٪ است.
آستانه 15 میلیون در میلی لیتر WHO هنوز فاصله زیادی دارد، اما مطالعات حکایتی نشان می دهد که بچه دار شدن حتی با 40 میلیون در میلی لیتر مشکل ساز است. به گفته لوین، با نرخ های فعلی، این سطح در یک دهه به میانگین جهانی تبدیل خواهد شد.
اولگ آپولیخین، متخصص ارشد آزاد وزارت بهداشت برای سلامت باروری، مدیر موسسه تحقیقاتی اورولوژی لوپاتکین، خاطرنشان می کند که انزال در همه رده های سنی، به ویژه در مردان 18 تا 30 سال بدتر می شود.
بر اساس گزارش WHO، اگر در دهه 1970 پنج درصد زوج های نابارور در جهان وجود داشت، اکنون این رقم به 15 تا 25 رسیده است.
به گفته برخی کارشناسان، مشکلات باروری مردان به کاهش نرخ تولد در کشورهایی مانند ایالات متحده و چین کمک کرده است.
لاپشیخین می‌گوید: "البته عوامل دیگری نیز وجود دارد. در کشورهای توسعه‌یافته، برای مدت طولانی در هر خانواده بیش از دو فرزند متولد نشده‌اند، برخلاف کشورهای در حال توسعه که اغلب بیش از سه فرزند هستند."
نه تنها مردم، بلکه سگ ها نیز
اوگنی گرکوف، متخصص ارولوژی و تولید مثل می‌افزاید: "در کشورهای توسعه‌یافته، اغلب از الکل و مواد مخدر استفاده می‌کنند، به حمام می‌روند. در کشورهای جهان سوم عفونت‌های زیادی وجود دارد.
علاوه بر این، بچه ها دیرتر به دنیا می آیند و با گذشت سال ها، جهش ها در اسپرم ها جمع می شوند. به گفته کارشناسان مرکز سلامت باروری و ژنتیک در لندن، شرکای پدران مسن‌تر در معرض خطر سقط جنین هستند: مردان بالای 50 سال 33 درصد کمتر از افراد زیر 35 سال احتمال بچه‌دار شدن دارند.
تأثیر مواد شیمیایی که بر سیستم غدد درون ریز به طور کلی تأثیر می گذارد نیز مهم است. یکی از مظنونان اصلی بیسفنول A است، یک پلاستیک کلیدی که در هزاران محصول، از بطری های آب گرفته تا پرکننده های دندان استفاده می شود. تجمع بیسفنول A در بافت ها می تواند منجر به آسیب شناسی تولید مثل شود.
تاریخ پایان جهان پیش بینی شد
بحث و گفتگو