مشکلات جدی G7 ناشی از بلند رفتن قیمت نفت روسیه

مفکوره G7 در مورد سقف قیمت نفت روسیه با مشکلاتی روبرو خواهد شد. ممکن است ابتکارات G7 برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه با مشکلات قابل توجهی روبرو شود.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، در گزارش واشنگتن پست آمده است که "تنظیم سقف بالا روی کاغذ بسیار زیبا به نظر می رسد." G7 معتقد است که این تصمیم دو مشکل را همزمان حل می کند - جریان نفت از روسیه را حفظ می کند و برعلاوه از عایدات حاصل از فروش سوخت محروم می کند.
گمان میرود که کشورهای عضو G7 سازمان ها را از تامین مالی یا بیمه تامین نفت به فدراسیون روسیه منع خواهند کرد. این ممنوعیت حتی بر عرضه‌های که خارج از "ائتلاف" فروخته می‌شوند، نیز تا زمانی که این خریدها زیر سقف قیمت فروخته نشود، تأثیر خواهد گذاشت.
فایننشال تایمز: هند و چین طرح جی7 علیه نفت روسیه را خنثی خواهند کرد
با این همه، این نشریه می افزاید که فعلاً دلایلی برای شک وجود دارد که همه این پیشنهادات عملی گردد.
تاکید گردیده است که اگر کشورهای غیر G7 مانند چین و هند به خرید نفت روسیه با قیمت بالاتر ادامه دهند و سپس آن را با قیمتی بالاتر به بازارهای جهانی بفروشند، این محدودیت می تواند دور زده شود.
همچنین گزارش شده است که برخی از تحلیلگران و رهبران خارجی ابراز نگرانی کرده اند که روسیه می تواند با کاهش بیشتر عرضه گاز طبیعی به اروپا که با کمبود شدید انرژی در زمستان مواجه خواهد شد، تلافی جویانه را کاهش دهد.
کشورهای جی7 روسیه را هشدار دادند
در 2 سپتامبر، کاخ سفید از برنامه های ایالات متحده و متحدانش برای تعیین سقف قیمت نفت از فدراسیون روسیه در هفته های آینده خبر داد. مشخص شد، واشنگتن بر این باور است که اعمال محدودیت های قیمتی نفت روسیه به کاهش عادات مسکو و همچنین کاهش قیمت جهانی انرژی کمک می کند.
پیش از این، وزرای اقتصاد گروپ 7 توافق کردند که سقف قیمت نفت و گاز روسیه را اعمال کنند. برای تعیین آن، یک ائتلاف ویژه ایجاد خواهد شد که همه مراحل را هماهنگ خواهد کرد. هزینه نهایی نفت روسیه با تعدادی از معیارهای تخنیکی تعیین می شود.
کرملین نیز به نوبه خود اعلام کرد که در این صورت، فدراسیون روسیه نفت را به بازارهای دیگر صادر خواهد کرد. مسکو تاکید کرد که اتخاذ چنین تصمیم منجر به بی ثباتی قابل توجهی در بازارهای نفت خواهد شد.
بحث و گفتگو