ورزش

مطمئین: فعالیت‌های ورزشی بانوان از سر گرفته می‌شود

رییس گماشتۀ طالبان برای کمتیۀ ملی المیپک افغانستان می‌گوید که فعالیت‌های ورزشی از سر گرفته خواهد شد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، نظر محمد مطمئن، رییس کمیته ملی المپیک و اداره ورزش کشور در برنامه پاسخگویی حکومت به ملت از ساخت یک کمپلکس ورزشی برای فعالیت بانوان در کابل خبر داد.
این برنامه که در مرکز رسانه های حکومت و در چارچوب پاسخگویی حکومت به ملت برگزار شده بود، نظر محمد مطمین رییس کمیته ملی المپیک و اداره ورزش در مورد کارکرد ها و ٔدستآوردهای یک ساله ورزش افغانستان به خبرنگاران معلومات داد.
مطمئن با اشاره به سفر اخیرش به قطر و از سرگیری فعالیت ورزش بانوان گفت:
"زنان حق ورزش کردن را دارند؛ این بستگی به شرایط خاص دارد. در سفر هایی که به قطر داشتیم کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک اسیا وعده اعمار یک مجتمع ورزشی را برای بانوان دادند که با ساخت آن فعالیت های عملی بانوان از سر گرفته خواهد شود."
مطمین در مورد فعالیت ها و دستآوردهای ورزشی گفت:
"ریاست تربیت بدنی و ورزش به عنوان نهاد رهبری کننده انسجام دهنده و گسترش دهنده ورزش درداخل و خارج از کشور فعالیت می کند. این اداره مکلف است تا زمینه فعالیت های ورزشی را برای تمام اتباع کشور به ویژه برای کودکان؛ جوانان و زنان مساعد بسازد."
رییس کمیته ملی المیپک با اشاره به معیاری سازی ورزش از تهیه طرزالعمل های کاری برای بهبود امور و عرضه خدمات بهتر به ورزشکاران نیز خبر داد.
رییس کمیته ملی المپیک در گزارش خود از واگذاری جمنازیوم های ورزشی در ولایات و چمن حضوری در کابل به اداره ورزش نیز یاد آوری نموده آن را یک دستآورد مهم برای انجام فعالیت های ورزشی دانست.
بحث و گفتگو