ورزش

کنایه‌‌ی به رونالدو پس از 9 سال؛ "توپ طلا حق من بود"+ عکس

فرانک ریبری بعد از 9 سال با کنایه به رونالدو می‌گوید که بالاتر از مسی و رونالدو باید توپ طلا به او می‌رسید.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک؛ فرانک ریبری ستاره فرانسوی باشگاه فوتبال "سالرنیتانا"ی ایتالیا ادعا می‌کند که در سال 2013 باید توپ طلا بالاتر از رونالدو و مسی به او می‌رسید.
ریبری آن سال توانست با بایرن مونیخ سه گانه را برنده شود زیرا در جام حذفی آلمان، بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی رسید و او نقش تعیین کننده‌ای در هر سه جام برای تیم‌اش داشت و حتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا او مسبب اصلی گل پیروزی بخش آرین روبن بود.
طبق آمار؛ ریبری در فصل 13-2012 از 43 بازی 11 گل زد و 23 پاس گل فرستاد و یکی از مدعیان اصلی توپ طلا بود.
با این حال، او در نهایت به رونالدو باخت که در آن سال هیچ جام مهمی کسب نکرد و مسی به مقام دوم رسید.
ریبری هنوز از دست دادن آن توپ طلا اظهار ندامت می کند و باورمند است که قبل از مراسم اتفاق عجیبی رخ داده که می‌توانست تاثیر قابل توجهی در نتیجه داشته باشد.

او در گفتگو با خبرگزاری ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت گفت: "این ناعادلانه بود، این یک فصل باورنکردنی برای من بود و باید آن را می‌بردم. زمان رای گیری را تمدید کردند و اتفاق عجیبی افتاد. من احساس کردم که این یک انتخاب سیاسی است."

فیفا مهلت رای گیری را از 13 نوامبر به 20 نوامبر قبل از مراسم آن سال تمدید کرد و دلیل آن نیز پاسخ‌های ناکافی از سوی واجدین شرایط بود.
ریبری محبوب‌ترین انتخاب برای بردن توپ طلا بود و در نهایت وی تنها با 238 رای از برنده نهایی رونالدو و 78 رای کمتر از مسی در رتبه دوم فاصله داشت.
این بازیکن 39 ساله در سال 2019 پس از 12 سال شگفت انگیز بایرن را ترک کرد و 23 عنوان قهرمانی کسب کرد. او سپس به فیورنتینا پیوست، جایی که دو سال دیگر قبل از امضای قرارداد با سالرنیتانا در آنجا بازی کرد.
بحث و گفتگو