لاوروف: روسیه طرفدار ادامه مذاکرات با اوکراین است

وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه بیان داشت که کشورش طرفدار ادامه مذاکرات با اوکراین است.
Sputnik
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری چینی شینهوا گفت: ما طرفدار ادامه مذاکرات هستیم، اگرچه آنها خوب پیش نمی روند.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که "لفاظی های جنگ طلبانه و اقدامات تحریک آمیز حامیان غربی کی‌یف" مانع مذاکرات روسیه و اوکراین می شود.
لاوروف در ادامه افزود: هیات‌های روسیه و اوکراین هر روز از طریق ویدیو کنفرانس درباره پیش‌نویس یک توافق احتمالی تبادل‌نظر می‌کنند. ما مایل به ادامه گفت‌وگوها هستیم، گرچه دشوار است. این توافق باید شامل وضعیت بی‌طرفی و غیرنظامی‌شده اوکراین و همچنین تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف باشد. دستورکار این مذاکرات همچنین شامل مسائلی نظیر نازی‌زدایی، به رسمیت شناختن واقعیت‌های ژئوپولیتیکی جدید، کاهش تحریم‌ها، وضعیت روس‌زبان‌ها و دیگر مسائل است. حل و فصل وضعیت اوکراین، کمک شایانی به تشنج‌زدایی از تنش سیاسی – نظامی در اروپا و به طور کلی در جهان می‌کند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: با حمایت علنی از رژیم کی‌یف، کشورهای ناتو هر کاری می‌توانند برای جلوگیری از خاتمه یافتن این عملیات از طریق توافق‌های سیاسی انجام می‌دهند. ریاکاری گسترده و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی اخیرا با بیان اینکه "این درگیری تا زمانی که آخرین اوکراینی مقاومت کند، ادامه می‌یابد"، فاش شد. اگر آمریکا و ناتو واقعا مایل هستند بحران اوکراین حل و فصل شود، اول از همه باید به خود بیایند و به کی‌یف سلاح و مهمات ندهند. مردم اوکراین به جاولین و استینگر نیاز ندارند بلکه کمک بشردوستانه می‌خواهند.
بحث و گفتگو