لاوروف: روسیه طرفدار ادامه مذاکرات با اوکراین است

© Sputnik / Sergey Fadeichev /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در یک مصاحبه بیان داشت که کشورش طرفدار ادامه مذاکرات با اوکراین است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گو با خبرگزاری چینی شینهوا گفت: ما طرفدار ادامه مذاکرات هستیم، اگرچه آنها خوب پیش نمی روند.
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که "لفاظی های جنگ طلبانه و اقدامات تحریک آمیز حامیان غربی کی‌یف" مانع مذاکرات روسیه و اوکراین می شود.
لاوروف در ادامه افزود: هیات‌های روسیه و اوکراین هر روز از طریق ویدیو کنفرانس درباره پیش‌نویس یک توافق احتمالی تبادل‌نظر می‌کنند. ما مایل به ادامه گفت‌وگوها هستیم، گرچه دشوار است. این توافق باید شامل وضعیت بی‌طرفی و غیرنظامی‌شده اوکراین و همچنین تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف باشد. دستورکار این مذاکرات همچنین شامل مسائلی نظیر نازی‌زدایی، به رسمیت شناختن واقعیت‌های ژئوپولیتیکی جدید، کاهش تحریم‌ها، وضعیت روس‌زبان‌ها و دیگر مسائل است. حل و فصل وضعیت اوکراین، کمک شایانی به تشنج‌زدایی از تنش سیاسی – نظامی در اروپا و به طور کلی در جهان می‌کند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: با حمایت علنی از رژیم کی‌یف، کشورهای ناتو هر کاری می‌توانند برای جلوگیری از خاتمه یافتن این عملیات از طریق توافق‌های سیاسی انجام می‌دهند. ریاکاری گسترده و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی اخیرا با بیان اینکه "این درگیری تا زمانی که آخرین اوکراینی مقاومت کند، ادامه می‌یابد"، فاش شد. اگر آمریکا و ناتو واقعا مایل هستند بحران اوکراین حل و فصل شود، اول از همه باید به خود بیایند و به کی‌یف سلاح و مهمات ندهند. مردم اوکراین به جاولین و استینگر نیاز ندارند بلکه کمک بشردوستانه می‌خواهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала