برادر: 70 فیصد مردم افغانستان را دهقانان تشکیل میدهد

معاون رئیس الوزرای طالبان گفته است که آنها آمادۀ هر نوع همکاری با وزارت زراعت و دهقانان کشور است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، ملا برادر معاون رئیس الوزرای طالبان در میلۀ دهقان و بیست و ششمین نمایشگاه محصولات زراعتی که از سوی وزارت زراعت این گروه برگزارشد، اشتراک داشت و گفت: افغانستان یک کشور زراعتی است که بیش از 70 در صد مردم آن را دهقانان تشکیل می‌دهد و این قشر نقش مهمی در رشد اقتصاد و خودکفایی کشور دارد.
برادر گفته است که طالبان آمادۀ هر نوع همکاری با وزارت زراعت و دهقانان کشور است.
وی خاطر نشان کرد که ساخت کانال‌های آبیاری و ساحات سبز، میکانیزه ساختن زراعت کشور، توزیع تخم‌های اصلاح شده، بازاریابی برای محصولات زراعتی کشور و حمایت دهقانان در مبارزه با آفات زراعتی از اولویت‌های امارت اسلامی است.
آتش زدن حاصلات گندم یک دهقان در پکتیا توسط طالبان
ازسوی هم وزیر زراعت این گروه که در این نمایشگاه نیز اشتراک کرده بود برگزاری نمایشگاه را یک اقدام مفید در عرصه زراعت افغانستان دانست.
وی خاطر نشان کرد که ساخت کانال‌های آبیاری و ساحات سبز، میکانیزه ساختن زراعت کشور، توزیع تخم‌های اصلاح شده، بازاریابی برای محصولات زراعتی کشور و حمایت دهقانان در مبارزه با آفات زراعتی از اولویت‌های گروه طالبان است.
راشد گفت که وزارت زراعت در سال‌جاری به تعداد 25 میلیون نهال‌ مثمر و غیر زینتی را در سراسر کشور غرس کرده است و از شهروندان کشور خواست که در حفاظت آن توجۀ جدی داشته باشند.
بحث و گفتگو