افغانستانی‌هایکه به اوکراین تخلیه شده بودند، به دوحه رفتند

گروه 44 نفری افغانستانی ها که پس از سقوط دولت پیشین افغانستان را ترک کرده بودند، اوکراین را نیز ترک کردند.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از یک مقام وزارت خارجه امریکا، با نشر خبری گفته است که گروهی متشکل از 44 افغانستانی که توسط اوکراین در سپتامبر 2021 از افغانستان خارج شده بودند، اکنون از اوکراین تخلیه شده اند.
به گفته این آژانس، 9 خانواده در یک طیاره قطری از کیف به دوحه قطر جاییکه بالای اسنادهای این افراد برای سفر به امریکا بررسی می شود، پرواز کردند.
مهاجرانی که توسط امریکا از فرودگاه کابل تخلیه شده بود دست به اعتراض زدند
بایدن در 14 اپریل 2021 دستور خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان تا سالگرد 11 سپتمبر را صادر کرده بود.
عملیات خروج امریکا از افغانستان که بین 15 تا 30 اگست 2021 انجام شد، به دلیل آشفتگی و عدم سازماندهی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. دست‌کم 183 نفر - از جمله 13 نظامی امریکایی - در بمب‌گذاری فرودگاه کابل در 26 اگست به دست داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه)، در حالی که عملیات خروج وارد دوازدهمین روز خود شده بود، کشته شدند.
همچنین در جریان خروج امریکا از افغانستان، نیروهای امریکایی با این ادعا که یک پناهگاه گروه داعش را مورد حمله قرار می‌دهند، یک منزل مسکونی را هدف حملۀ پهپادی قرار دادند که در آن 10 تن از اعضای یک خانواده از جمله چند کودک کشته شدند. خانواده قربانیان حمله پهپادی امریکا در کابل خواستار به رسمیت‌شناختن این حمله به عنوان "جنایت جنگی" و مجازات دستوردهندگان آن هستند.
بحث و گفتگو