امرالله صالح: چرا پول افغانی در مقابل دالر سقوط فاحش کرد

معاون اول رییس جمهور سابق دلیل سقوط پول افغانی را توضیح داد.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک امرالله صالح، سابق معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در فیسبوک خود نوشت: سقوط بانک های خصوصی افغانستان ، قرار گرفتن بانک مرکزی در اختیار شبکه حقانی، جلوگیری از تبادله آزادانه ارز خارجی، بستن سرای شهزاده، چپاول عواید گمرکات، سراسری ساختن کشت و تولید مواد مخدر، توسل احتمالی به چاپ غیر قانونی پول افغانی، مراجعه به گروپ های تروریستی برای جلب کمک های مخفی و در نهایت بدست آوردن کمک ناچیز نقدی از پاکستان و چند حلقه استخاراتی دیگر دلایل سقوط غیر قابل توقف پول افغانی در مقابل دالر است.
امرالله صالح: تمام بانک های خصوصی در افغانستان ورشکست شده اند
طالب برای کشتار و ویرانی افغانستان از جانب پاکستان ساخته شده است و زیرساخت فکری برای هیچ چیز غیر از شکنجه و خشونت ندارد. لهذا سقوط پول افغانی ادامه خواهد داشت مگر اینکه این گروه دست نشانده از لجاجت دست بردارد و برای بهبود وضعیت تمکین به اراده ی مردم نماید.
تنها راه حل حرمت به خواست اکثریت ملت افغانستان است که از دست این گروه بی سر به فغان آمده و سیل آسا از کشور فرار می نمایند. تا زمانیکه نظام مشروعیت داخلی و بین المللی نداشته باشد مغز ها و ظرفیت های انسانی فرار خواهند نمود و هیچ کس زیر چتر یک رژیم ستم گر و متحجر سرمایه گذاری نخواهد کرد.
بحث و گفتگو