استقبال جبهه مقاومت از تصمیم سازمان ملل درباره ندادن کرسی افغانستان به گروه طالبان

جبهه مقاومت ملی افغانستان از تصمیم سازمان ملل متحد به خاطر ندادن کرسی افغانستان به گروه طالبان با نشر اعلامیه ای استقبال کرده است.
Sputnik
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان با نشر اعلامیه در پیوند به تصمیم سازمان ملل درباره کرسی افغانستان نوشته است، که تصمیم موجه و مشروع مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پیوند به موکول نمودن تصمیم بالای اعتبار نامه افغانستان در هفتادو ششمین اجلاس آن مجمع و حفظ کرسی نمایندگی افغانستان به حالت موجوده نشان از تعهد محکم این سازمان به روح منشور و فلسفه ای شکل گیری این سازمان به جهان امن بوده است.
این جبهه افزوده است، که این تصمیم در نفی بی عدالتی، تبعیض و نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی آثار مستقیم و موثر دارد.
در پایان این اعلامیه آمده است، که جبهه ی مقاومت ملی افغانستان با سپاسگزاری از همه ای نیروها، نهادهای ذیدخل و همچنان فعالان این جبهه در داخل و خارج. از این تصمیم استقبال گرم نموده. و آن را در رسیدن به جهان عاری از خشونت و نفی حرکت های شورشی و ویران گر، موثر می داند.
سفیر دولت پیشین کرسی افغانستان در سازمان ملل در اختیار خواهد داشت
سازمان ملل متحد امروز در یک نشستی کرسی افغانستان را به گروه طالبان واگذار نکرد.
گروه طالبان در واکنش به این تصمیم سازمان ملل، کرسی سازمان ملل را حق خود دانستند.
گروه طالبان در حالی، کرسی سازمان ملل را حق خود می دانند، که خود این گروه همه مقام های دولتی را به یک گروه خاص و یک قوم خاص اختصاص داده و اقوام دیگر را هیچگونه حقی نداده اند.
در همین حال برخی کارشناسان می گویند، که اگر گروه طالبان خواستار کرسی سازمان ملل است، باید نخست از خود آغاز کنند و مقام های دولتی این کشور را نظر به شایستگی و به شایسته گان و صاحبان اندیشه اقوام بدهند نه اینکه همه مقام های بالا را خود شان در صورتی که در بسیاری بخش ها هیچ تخصصی ندارند، بگیرند.
بحث و گفتگو