ورزش

خانه‌تکانی لاپورتا؛ میراث بارتومئو باید از بین برود

گفته میشود که خوان لاپورتا قرار است دست به تغییرات بزرگی در بارسلونا بزند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه اسپورت ، پس از عزیمت نیمار در سال 2022 با مبلغ 222 میلیون یورو ، بارسلونا پول زیادی از این انتقال به دست آورد که آن را صرف خرید عثمان دمبله ( 105 میلیون یورو به اضافه 40 میلیون متغیر ) کرد.

پس از آن بارسلونا فیلیپ کوتینیو را با مبلغ 120 میلیون یورو به اضافه 40 میلیون متغیر و آنتوان گریزمان را با مبلغ 120 میلیون یورو خریداری کرد. خریدهایی که هیچکدام بازده لازم را برای کاتالان ها نداشتند و هیات مدیره لاپورتا به دنبال فروش آن ها است.

مورد گریزمان و کوتینیو پیچیدگی عثمان دمبله را ندارد ، زیرا دمبله به تازگی مصدوم شده است و در صورت موافقت با تمدید می تواند در بارسلونا بماند. البته یک چیز مشترک برای هر سه گزینه کاهش حقوق آن ها است.

لاپورتا و هیات مدیره او نمی خواهند که همه چیز هیات مدیره بارتومئو را از بین ببرند ، هدف آن ها بقا است. بارسلونا در زمان خودش کوتینیو را با عملکرد درخشان از لیورپول خریداری کرد تا نیازهایش جبران شود ، اما این اتفاق رخ نداد و حقوق فیلیپ بسیار بالا است.

کوتینیو و گریزمان شرایط سخت باشگاه را می دانند و می دانند که تصمیمات از قبل اتخاذ شده است. گریزمان نیم نگاهی به بازگشت به اتلتیکو مادرید باشگاه سابقش دارد و این انتقال دور از ذهن نیست.

کوتینیو بیش تر فصل گذشته را مصدوم بود. او در کوپا آمریکا هم توانایی بازی نداشت و به تازگی در حال انجام مراحل پایانی ریکاوری خود است. خروج او با توجه به مصدومیت و حقوق بالا دشوار است.

شرایط عثمان دمبله مخالف دو بازیکن دیگر است. مصدومیت او جای مانور برای باشگاه نگذاشته است. گزینه فروش عملا مختل شده است و بارسلونا باید از گزینه تمدید با کاهش حقوق استفاده کند.

عثمان 4 ماه مصدوم خواهد بود و پس از آن می تواند حدود دو سوم فصل آینده را زیرنظر کومان سپری کند. اگر او با تمدید موافقت نکند ، لاپورتا هم با او سازش نخواهد کرد و شرایط را برای دمبله دشوار می کند.

بحث و گفتگو