پایان طولانی ترین جنگ امریکا و متحدانش؛ خروج نیروهای ناتو از افغانستان تایید شد

ستاد مرکزی ناتو اعلام کرد که خروج نظامیان این سازمان از افغانستان از قبل آغاز شده است.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، ستاد مرکزی ناتو امروز پنج‌شنبه (29 اپریل)، به طور رسمی تائید کرد که خروج سربازان این سازمان از افغانستان مطابق به تصمیم قبلی به صورت تدریجی آغاز شده است.

سخنگوی این سازمان گفت: "در اواسط  ماه اپریل، متحدان ما تصمیم گرفتند که خروج نیروهای از اول ماه مه آغاز شود، اما خروج نیروها (از افغانستان)، آغاز شده است".

انتقال سیستم راکتی آمریکا از کویت به افغانستان به بهانه خروج نیروها

او تاکید دارد که امنیت جان نظامیان در اولویت این سازمان قرار دارد و هر گونه اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا سربازان ناتو در افغانستان آسیب نبینند.

سخنگوی ناتو تاکید دارد که هرگونه تلاش گروه طالبان برای حمله به این نیروهای این سازمان "پاسخی قاطع" در پی خواهد داشت.

این در حالی‌ست که روز یکشنبه جنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان در یک کنفرانس خبری درباره تاریخ آغاز خروج نیروها  اعلام کرد اکنون همه نیروهای ما در حال آماده‌سازی برای بازگشت هستند.

قابل یاد آوری‌ست که جو بایدن رئیس جمهور امریکا ماه گذشته با اعلام جدول زمانی جدید برای خروج از افغانستان مدعی شده بود که "جنگ‌های بی‌پایان" را خاتمه خواهد داد.

با این حال، برخی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند که واشنگتن می‌خواهد یک جنگ از راه دور را در افغانستان آغاز کند، همان‌طور که پیش از این در کشورهای دیگری مانند یمن، سوریه و سومالی این کار را کرده است.

بحث و گفتگو