ورزش

سرخیو راموس؛ پادشاه مقتدر دربی مادرید

سرخیو راموس در کاماس سویا که 500 کیلومتر از مادرید فاصله دارد متولد شده، اما اکنون به عنوان پادشاه پرشورترین بازی پایتخت اسپانیا است و سال‌ها در یاد و خاطرات پایتخت نشینان باقی خواهد ماند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، حساس‌ترین دیدار هفته سیزدهم لالیگا، بامداد یک شنبه میان دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو در ورزشگاه آلفردو دی استفانو برگزار خواهد شد و سرجیو راموس در درون زمین رهبری بازیکنان رئال را به عهده خواهد داشت.

راموس، مودریچ و واسکز چشم انتظار تمدید قرارداد

این کاپیتان باتجربه تا حالا 43 دربی را تجربه کرده و تأثیر به سزایی در موفقیت‌های رئال مادرید در برابر اتلتیکومادرید داشته است.

راموس نخستین دربی خود را در فصل 2005-2004 در ورزشگاه ویسنته‌کالدرون جایی که رئال مادرید با نتیجه 0-3 برابر تیم همشهری به پیروزی رسید، تجربه کرد.

راموس یکی از بازیکنانی است که بیشترین ضربه را به اتلتیکو زده و اگر به گذشته برگردیم، خواهیم دید که چگونه این تیم را در در سال 2014 و در دقیقه 93 در فینال لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون نابود کرده و با ضربه سر تیمش را قهرمان این رقابت‌ها ساخته است.

راموس دو سال بعد بار دیگر در فینال سال 2016 در ورزشگاه سن سیرو مقابل اتلتیکو گلزنی کرد و در نهایت رئال در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و راموس پنالتی خود را نیز گُل کرد و بار دیگر اجازه نداد روخی بلانکو قهرمان اروپا شود.

این‌ها کافی نبود و این بازیکن یک بار دیگر در عربستان جام دیگری را از دستان شاگردان ال‌چولو گرفت و اجازه نداد آن‌ها قهرمان شوند.

آخرین گل راموس در برابر رقیب همشهری در فینال سوپرکاپ اسپانیا بود که در جده برگزار شد و در نهایت راموس جام را برای کهکشانی‌ها بالای سر برد.

این بازی‌ها و کارهای درخشان راموس سبب شده، پسری که در کاماس متولد شده است، مدت‌ها در حافظه مادریدی زنده بماند.

 

بحث و گفتگو