سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیدند

رئیس جمهور می گوید که سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیده اند. 
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، جاد دیر سخنگوی کاخ سفید امروز جمعه گفت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است، که سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیده اند. 

جاد دیر در توییتر نوشت: "رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد، که سودان و اسرائیل برای عادی سازی روابط به توافق رسیده اند، این گام بزرگ دیگری برای برقراری صلح در خاورمیانه با پیوستن کشور دیگری به "توافق صلح ابراهیمی" است".

تازه: توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و بحرین در امریکا امضا شد

شایان ذکر است که در تاریخ 15 سپتامبر مراسم امضای توافق برای عادی سازی روابط میان اسرائیل با امارات از یک سو و بحرین از سوی دیگر در کاخ سفید با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و هیات های اماراتی و بحرینی به ریاست عبدالله بن زاید و عبداللطیف بن راشد الزیانی وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.

پس از مصر در سال 1979 و اردن در سال 1994، امارات متحده عربی به عنوان سومین کشور عربی و بحرین نیز به عنوان چهارمین کشور عربی با اسراییل توافق‌نامه عادی‌سازی روابط امضاء نمودند.  

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو از امضای تفاهم نامه ها بین اسرائیل و بحرین استقبال کرد و آنها را "گام های عظیم به سوی صلح" خواند.

بحث و گفتگو