قرارداد ده‌ سالهٔ انتقال برق میان افغانستان و ازبیکستان امضا شد

سرپرست وزارت امور خارجهٔ افغانستان، که در راس هیأت عالی رتبهٔ افغانستان به تاشکند سفر کرده و با وزیر امور خارجهٔ ازبیکستان دیدار کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده است که وزاری دو کشور روی امضای قرارداد انتقال برق میان شرکت برشنا و وزارت انرژی ازبیکستان و همچنان گسترش همکاری‌ها در عرصه‌‌های تجارت و ترانسپورت به توافق رسیدند.

نخستین محموله آزمایشی دهلیز ترانزیتی ایران، افغانستان و ازبیکستان آغاز گردید

در همین حال عبدالعزیز کاملوف وزیر امور خارجهٔ ازبیکستان در بارهٔ جایگاه مهم افغانستان در سیاست خارجی ازبیکستان صحبت کرده گفت: "امیدواریم که این سفر تاریخی همکاری‌های سیاسی و‌ اقتصادی دو کشور را ارتقاء داده و روابط‌ ما را در زمینه‌های تجارت، ترانسپورت، انتقال برق و انرژی بیشتر از بیش گسترش دهد. "
آقای کاملوف بر حمایت ازبیکستان از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان و موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان تأکید کرده افزود: امیدواریم که شاهد آغاز عاجل مذاکرات میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان باشیم.
حنیف اتمر در این دیدار، در مورد لزوم آغاز زود‌هنگام مذاکرات صلح، حفظ نظام جمهوری و دست‌آوردهای 19 سال گذشته به منظور تامین صلح پایدار به آقای کاملوف معلومات داده است.
آقای اتمر نیز افزوده است : "ما خواهان ارتقای روابط سیاسی،‌ اقتصادی و فرهنگی با کشور دوست و همسایه ازبیکستان استیم."

بحث و گفتگو