ورزش

ستورالعمل فیفا؛ لیگ‌های داخلی و جام‌های دیگر ناتمام نمانند

فدراسیون جهانى فوتبال با ارسال دستورالعمل یکسان به فدراسیون‌هاى عضو موارد مرتبط با برگزارى مسابقات لیگ و تعیین وضعیت فصل نقل‌وانتقالات را تشریح کرد.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، یک روزنامه قطری از آخرین دستورالعمل فدراسیون جهانی فوتبال خطاب به فدراسیون‌هاى عضو و تأکید بر ضرورت تکمیل مسابقات لیگ خبر داد. به نوشتۀ این روزنامه، فیفا در این دستورالعمل اعلام کرده که هرکدام از کنفدراسیون‌هاى قاره‌ها و فدراسیون‌هاى کشور‌ها مى‌توانند درباره نحوه برگزارى ادامه مسابقات بعد از حل بحران کرونا تصمیم‌گیرى کنند.

تصمیم جدید فیفا؛ جام باشگاه‌های جهان به سال 2022 موکول می‌شود

بر اساس این دستورالعمل، مسابقات لیگ و جام‌هاى دیگر را نباید لغو کرد و یا ناتمام گذاشت، بلکه پس از برقرارى شرایط باثبات و تضمین سلامتى جامعه مسابقات را پیگیرى کنند. درباره نحوه تکمیل مسابقات آزادى عمل به فدراسیون‌ها داده شده که بازى‌ها را طبق روال طبیعى دنبال کنند یا راهکار و روش‌هاى دیگرى را در نظر بگیرند. مسئله مهم تکمیل بازى‌ها و تعیین تکلیف رتبه تیم‌ها در جدول است.

 در این دستورالعمل آمده است که فدراسیون‌ها مى‌توانند با توجه به شرایط متفاوت موجود در کشور‌ها نسبت به تنظیم تقویم مسابقات و زمان‌بندى فصل نقل‌وانتقالات اقدام کنند.

بحث و گفتگو