پمپئو: روسیه مانع برقراری آتش بس در سوریه می‌شود

وزیر خارجه آمریکا در بیاناتی مدعی شد که روسیه، ایران و مقامات رسمی دمشق از عوامل اصلی عدم ایجاد آتش بس در شمال سوریه هستند.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریكا، روسیه، ایران و مقامات حزب الله لبنان را از عوامل مستقیم عدم برقراری آتش بس در شمال سوریه دانست.

پمپئو در پیامی توئیتری مدعی شد: "ایران، روسیه و دولت سوریه به رهبری بشار اسد مانع اجرای آتش بس در شمال سوریه هستند". وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه نوشت: "ما این حملات وحشیانه را محکوم می‌کنیم و خواهان آتش بس فوری هستیم".

پمپئو از سوال در مورد اوکراین به خشم آمد

به گفته وزیر امور خارجه ایالات متحده، حملات بی ثبات کننده نیروهای روسیه، حکومت بشار اسد، ایران و حزب الله لبنان به این مناطق شمال سوریه از برقراری آتش بس و بازگشت آوارگان که خواسته قطعنامه شورای امنیت بوده است، جلوگیری می‌کند.

درگیری‌ها در ولایت ادلب سوریه و حملات تروریست‌ها به حلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته است که از روز نهم جنوری با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه امن ادلب آتش بس اعلام شده است؛ اما این آتش بس دو روز پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.

بحث و گفتگو